Selected examples of bioclimatic analysis applying the physiologically equivalent temperature in Hungary

Gulyás Ágnes and Matzarakis Andreas: Selected examples of bioclimatic analysis applying the physiologically equivalent temperature in Hungary. In: Acta climatologica, (40-41). pp. 37-46. (2007)

[thumbnail of climatologica_040_041_037-046.pdf]
Preview
Cikk, tanulmány, mű
climatologica_040_041_037-046.pdf

Download (3MB) | Preview

Abstract

Összefoglalás : Cikkünkben bioklimatológiai elemzést végzünk az ún. Fiziológiailag Equivalens Hőmérséklet (PET) index felhasználásával először Magyarország egész területén (1 km-es felbontású bioklíma térkép segítségével). A bioklíma térképek a PET index térbeli eloszlását mutatják Magyarországon egy téli (február) és egy nyári (augusztus) hónapban. Majd két szinoptikai állomás (Szombathely és Sopron) 1996 és 1999 között rögzített adataiból számított PET értékek alapján részletes elemzésben hasonlítjuk össze a két város főbb bioklimatológiai jellegzetességeit. Summary : In this study, maps were created that show the geographical distribution of Physiologically Equivalent Temperature (PET) values in February and August for the area of Hungary, with a resolution of 1 km. For the further analysis of the thermal bioclimate, data of the synoptical stations of Szombathely and Sopron, recorded from 1996 to 1999, has been used. This study provides a detailed analysis and comparison of the bioclimatic properties of these locations.

Item Type: Article
Journal or Publication Title: Acta climatologica
Date: 2007
Volume: 40-41
ISSN: 0563-0614
Page Range: pp. 37-46
Language: English
Place of Publication: Szeged
Related URLs: http://acta.bibl.u-szeged.hu/38803/
Uncontrolled Keywords: Bioklimatológia
Additional Information: Bibliogr.: 46. p. ; ill. ; összefoglalás angol és magyar nyelven
Subjects: 01. Natural sciences
01. Natural sciences > 01.05. Earth and related environmental sciences
Date Deposited: 2016. Oct. 15. 14:10
Last Modified: 2022. May. 10. 13:35
URI: http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/16899

Actions (login required)

View Item View Item