Kooperatív kiscsoportos tanulásszervezés tapasztalatai egy pécsi iskolában

Orbán Józsefné: Kooperatív kiscsoportos tanulásszervezés tapasztalatai egy pécsi iskolában. In: Módszertani közlemények, (35) 3. pp. 94-104. (1995)

[thumbnail of modszertani_035_003_094-104.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
modszertani_035_003_094-104.pdf

Letöltés (586kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

A jelenlegi oktatási rendszer lehetővé teszi, hogy az alapoktatásban is alternatív oktatási és nevelési programok valósuljanak meg. Az ország előrehaladása és a teljesítmények növelése szempontjából nagyon fontos a munkacsoport tagjainak hatékony együttműködése. Vagyis fontos az, hogy megtanítsuk a gyerekeket az emberi kapcsolatteremtés technikáira, a kooperációra, a konfliktusok kezelésére és a társas viselkedési kultúrára, melynek nagy jelentősége van a felnőtt korban. Ez társak nélkül elképzelhetetlen, mivel a gyermek társas viszonyok között szocializálódhat. Bizonyított tény, hogy ennek leghatékonyabb eszköze a kiscsoportos oktatási forma. Az elvégzett mérések és megfigyelések alapján az alábbi megállapításokat tehetjük: - A kiscsoportos munkaforma eredményeként a gyerekek kapcsolatteremtő képessége, kooperációs készsége, előadókészsége, társas viselkedési kultúrája jobban fejlődött. - Gyorsabban elsajátították a magatartási normákat és szabályokat, könnyebben kezelték a konfliktusokat. - A tanulásban aktívabbak és önállóbbak lettek. Személyiségük sokoldalúbban fejlődött. - Egyik legnagyobb pozitívuma, hogy a gyerekek szeretik. Szívesen dolgoznak együtt társaikkal, és jól érzik magukat a csoportmunka keretén belül. Ebben a tanulási folyamatban másfajta értékrendszer kialakítása a cél, mint a hagyományos oktatásban, és más a felnőtt-gyerek és a gyerek-gyerek viszony. Ezt a munkaformát minden humánusan gondolkodó pedagógus alkalmazhatja, akinek célja a gyermekcentrikusabb oktatás.

Mű típusa: Cikk, tanulmány, mű
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Módszertani közlemények
Dátum: 1995
Kötet: 35
Szám: 3
ISSN: 1219-0608
Oldalak: pp. 94-104
Nyelv: magyar
Befoglaló mű URL: http://acta.bibl.u-szeged.hu/39622/
Kulcsszavak: Pécs, Neveléstudomány
Megjegyzések: Összefoglalás
Feltöltés dátuma: 2016. okt. 17. 09:58
Utolsó módosítás: 2021. feb. 22. 15:00
URI: http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/28038
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet