A kistelepülések művelődési intézménymodellje

Drótos András: A kistelepülések művelődési intézménymodellje. In: Módszertani közlemények, (37) 1. pp. 6-9. (1997)

[thumbnail of modszertani_037_001_006-009.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
modszertani_037_001_006-009.pdf

Letöltés (350kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

Első és legfontosabb lépésnek a nevelőtestület néptanítói szemléletének a kialakítását tartom. Majd tisztázni kell az anyagi forrásokat, dologi feltételeket (egy nagyobb terem az iskola épületében vagy közvetlen szomszédságában, és némi rendszeres költségvetés szükséges), okos ötletekkel, átszervezésekkel el lehet mozdítani az első téglát, le lehet rakni az alapokat. Kis kezdeti sikerek után (iskolai rendezvények kibővítése révén) lehet eljutni az első nagyobb eseményekhez, sikerekhez (irodalmi és sportbemutatók, színházi előadások, egész települést mozgósító ünnepek, létesítményt avató megmozdulások stb.). Ezután következhet a szervezet folyamatos bővítése és árnyalása, az egyre több külsős bevonása. Csak partnernek kell lenni a kívülről jövő jó ötletek felkarolásában, a „külsősök" segítésében. A település, a gyermekek, az ámk gazdagodnak azáltal, ha differenciáljuk az intézményt. Egy ilyen szervezet alakítása sohasem zárul le, folytonos a változás, az új helyzetekhez való alkalmazkodás. Ez tartja életben a kistelepülési ámk-modellt (amíg a törvény által rendelt saját „fenntartója" el nem pusztítja")

Mű típusa: Cikk, tanulmány, mű
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Módszertani közlemények
Dátum: 1997
Kötet: 37
Szám: 1
ISSN: 1219-0608
Oldalak: pp. 6-9
Nyelv: magyar
Befoglaló mű URL: http://acta.bibl.u-szeged.hu/39630/
Kulcsszavak: Neveléstudomány
Megjegyzések: Összefoglalás
Feltöltés dátuma: 2016. okt. 17. 09:58
Utolsó módosítás: 2021. feb. 22. 12:51
URI: http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/28151
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet