A jó és rossz közti különbségtétel és a NAT

Légrádi László: A jó és rossz közti különbségtétel és a NAT. In: Módszertani közlemények, (39) 3. pp. 117-120. (1999)

[thumbnail of modszertani_039_003_117-120.pdf]
Preview
Cikk, tanulmány, mű
modszertani_039_003_117-120.pdf

Download (412kB) | Preview

Abstract

A NAT társadalomismeret tantárgynak a jó és rossz közti különbségtételre vonatkozó követelménye a 4. osztályos tanuló számára csak akkor reális, ha a tananyagban a bűnök és erények ismertetése szerepel. Sőt, mivel a jó és rossz közti különbségtételnél több fokozat lehetséges, ez a követelmény magasabb osztályokban is szerepelhetne, ha a magasabb szintű követelményhez a megfelelő tananyagot is biztosítjuk. Alapfokon elég, ha a tanuló különbséget tud tenni bűn és erény között. Középfokon erkölcsileg meg kell tudni ítélni egy cselekvést, egy folyamatot, egy kapcsolatot. Felsőfokon pedig erkölcsi ítéletet kell tudni mondani egy tv-darabról, egy regényről, vagy egy jogszabályról. A különbségtételt megnehezíti az a tény, hogy ma a társadalom sok bűnt nem tart annak, sőt néha a bűnből erényt csinálnak. A különbségek elbizonytalanodásának az oka, hogy elvesztettük a vonatkozási alapot.

Item Type: Article
Journal or Publication Title: Módszertani közlemények
Date: 1999
Volume: 39
Number: 3
ISSN: 1219-0608
Page Range: pp. 117-120
Language: Hungarian
Related URLs: http://acta.bibl.u-szeged.hu/39642/
Uncontrolled Keywords: Neveléstudomány
Additional Information: Összefoglalás
Date Deposited: 2016. Oct. 17. 09:58
Last Modified: 2021. Feb. 22. 11:53
URI: http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/28313

Actions (login required)

View Item View Item