A holisztikus nevelés

Légrádi, László: A holisztikus nevelés. Módszertani közlemények, (43) 4. pp. 152-156. (2003)

[img] Cikk, tanulmány, mű
modszertani_043_004_152-156.pdf

Download (344kB)

Abstract

A fegyelmezés a gyermek magatartását szabályozza, míg a nevelés föleg az erkölcsiséggel foglalkozik. A valódi intelligencia az erkölcsi törvények ismeretét és betartá- sának szándékát is tartalmazza. Meg kellene teremteni az erkölcsi alapelvekben való egységet az iskolákban. Az ember testből, lélekből és szellemből áll. A holisztikus nevelés azt jelenti, hogy az egész embert neveljük. A testi nevelésnek az egészséges életmód testi vonatkozásaival is foglalkozni kellene. Az értelmi nevelés három irányú: az értelem fejlesztése, az értélem védelme és a helyes gondolkodás. Az akarati nevelés: akaraterő növelése és ellenállás a rossznak. Az érzelmi nevelés: a pozitív érzések tanulása és negatív érzések elutasítása. Vágyaink lehetnek hétköznapiak, lényegesek és sorsdöntőek. A szellemi nevelés: ide tartozik az erkölcsi nevelés és a szellemi alkotásra való nevelés, a hit és képzelet gyakorlása. Az erkölcsi nevelés: az erkölcsi törvények tanítása és az erre való ránevelés. Vizsgálni kell azt is, hogy mire van szüksége annak, akit nevelni akarunk, és azt is, hogy milyen embert akarunk nevelni.

Item Type: Article
Journal or Publication Title: Módszertani közlemények
Date: 2003
Volume: 43
Number: 4
Page Range: pp. 152-156
ISSN: 1219-0608
Language: magyar
Uncontrolled Keywords: Neveléstudomány
Additional Information: Összefoglalás
Date Deposited: 2016. Oct. 17. 09:58
Last Modified: 2018. Jun. 04. 13:16
URI: http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/28605

Actions (login required)

View Item View Item