Margitics Ferenc: Pedagógusjelöltek személyiségvizsgálata : temperamentum és karakterjellemzők, diszfunkcionális attitüdök, küzdési stratégiák és attribuciós stílus vizsgálata pedagógusjelölteknél. In: Módszertani közlemények, (45) 4. pp. 145-162. (2005)
Előnézet |
Cikk, tanulmány, mű
modszertani_045_004_145-162.pdf Letöltés (8MB) | Előnézet |
Absztrakt (kivonat)
A kutatás eredményei egyértelműen igazolták, hogy a bevezetőben említett tömegképzéssel együttjáró tendencia megjelenik a pedagógusképzésben is. A pedagógusjelöltek közel egyharmada komoly alkalmassági problémákkal küzd. Ez felveti, hogy a pedagógusjelölteknek célzott személyiségfejlesztésére van szükségük a képzésük során. A jelölt személyisége önmagától nem lesz alkalmassá arra, hogy adekvát munkaeszközül szolgáljon a pályavitele során. A pedagógusképzés folyamatába be kellene építeni egy olyan, kötelező tantárgyblokkot, amelynek célja a pedagógusjelölt személyiségének fejlesztése. A fenti igénynek a kielégítését a jelenlegi pedagógusképzési rendszerben a kötelezően, de választhatóan felvehető tantárgyak (önismeret, kommunikációs készségfejlesztés, konfliktuskezelés stb.) szolgálják. A kutatás eredményei felvetik, hogy a jövőben a jelenleginél is intenzívebb, emelt óraszámú képzési rendszer bevezetése jobban szolgálná a pedagógusjelöltek önismeretének és pályaalkalmasságának fejlesztését.
Mű típusa: | Cikk, tanulmány, mű |
---|---|
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: | Módszertani közlemények |
Dátum: | 2005 |
Kötet: | 45 |
Szám: | 4 |
ISSN: | 1219-0608 |
Oldalak: | pp. 145-162 |
Nyelv: | magyar |
Befoglaló mű URL: | http://acta.bibl.u-szeged.hu/39673/ |
Kulcsszavak: | Neveléstudomány, Pszichológia |
Megjegyzések: | Bibliogr.: 162. p.; Összefoglalás |
Feltöltés dátuma: | 2016. okt. 17. 09:58 |
Utolsó módosítás: | 2021. feb. 22. 08:54 |
URI: | http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/28724 |
![]() |
Tétel nézet |