Pedagógusjelöltek személyiségvizsgálata : temperamentum és karakterjellemzők, diszfunkcionális attitüdök, küzdési stratégiák és attribuciós stílus vizsgálata pedagógusjelölteknél

Margitics, Ferenc: Pedagógusjelöltek személyiségvizsgálata : temperamentum és karakterjellemzők, diszfunkcionális attitüdök, küzdési stratégiák és attribuciós stílus vizsgálata pedagógusjelölteknél. Módszertani közlemények, (45) 4. pp. 145-162. (2005)

[img] Cikk, tanulmány, mű
modszertani_045_004_145-162.pdf

Download (8MB)

Abstract

A kutatás eredményei egyértelműen igazolták, hogy a bevezetőben említett tömegképzéssel együttjáró tendencia megjelenik a pedagógusképzésben is. A pedagógusjelöltek közel egyharmada komoly alkalmassági problémákkal küzd. Ez felveti, hogy a pedagógusjelölteknek célzott személyiségfejlesztésére van szükségük a képzésük során. A jelölt személyisége önmagától nem lesz alkalmassá arra, hogy adekvát munkaeszközül szolgáljon a pályavitele során. A pedagógusképzés folyamatába be kellene építeni egy olyan, kötelező tantárgyblokkot, amelynek célja a pedagógusjelölt személyiségének fejlesztése. A fenti igénynek a kielégítését a jelenlegi pedagógusképzési rendszerben a kötelezően, de választhatóan felvehető tantárgyak (önismeret, kommunikációs készségfejlesztés, konfliktuskezelés stb.) szolgálják. A kutatás eredményei felvetik, hogy a jövőben a jelenleginél is intenzívebb, emelt óraszámú képzési rendszer bevezetése jobban szolgálná a pedagógusjelöltek önismeretének és pályaalkalmasságának fejlesztését.

Item Type: Article
Journal or Publication Title: Módszertani közlemények
Date: 2005
Volume: 45
Number: 4
Page Range: pp. 145-162
ISSN: 1219-0608
Language: magyar
Uncontrolled Keywords: Neveléstudomány, Pszichológia
Additional Information: Bibliogr.: 162. p.; Összefoglalás
Date Deposited: 2016. Oct. 17. 09:58
Last Modified: 2018. Jun. 04. 13:03
URI: http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/28724

Actions (login required)

View Item View Item