A területi marketing, mint az önkormányzatok versenyképességének egy lehetséges eszköze

Garamhegyi Ábel and Révész Balázs: A területi marketing, mint az önkormányzatok versenyképességének egy lehetséges eszköze. In: Versenyképesség - regionális versenyképesség. pp. 124-137. (2000)

[thumbnail of gtk_2000_124-137.pdf]
Preview
Cikk, tanulmány, mű
gtk_2000_124-137.pdf

Download (847kB) | Preview

Abstract

A területi marketing az utóbbi években meghonosodott a magyarországi települések fejlesztőinek szóhasználatában is. A marketing stratégiák többé-kevésbé megalapozott elméleti háttérrel készülnek. Azonban sikeres alkalmazásokra nagyon ritkán találhatunk példákat. Tanulmányunkban áttekintjük a területi marketing előtérbe kerülésének okait a településfejlesztésben és bemutatjuk a marketingen belüli egyedi tulajdonságokat és eszközöket. A marketing-mix elemeinek értelmezésével világítunk rá az elsődleges szakmai buktatókra. Az önkormányzatok marketing tevékenységét elemezve három fő problémát emelünk ki. Egyrészt az önkormányzati szerepvállalást a marketing tevékenység lebonyolításában, másrészt az önkormányzatok marketing szervezeteinek tulajdonságait, harmadrészt az egyes önkormányzatok versenyzési és együttműködési hajlandóságát vizsgáljuk. In recent years, place-marketing has become a common phrase among Hungarian city development experts. Marketing strategies are being devised with a more or less scientific background. But successful implementation is rarely found in practice. This factor is therefore examined most carefully. Reasons why place-marketing came into prominence in city development are reviewed in addition to introducing unique tools and characteristics in the framework of marketing activities. Possible difficulties with detailed analysis of the marketing-mix are also highlighted Three major problems relating to local government activities are emphasised in the second part of the paper. Firstly, the role played by local government in the marketing process is examined, then characteristics of governmental marketing organisations, and finally the willingness of individual local authorities to engage in competition and co-operation.

Item Type: Book Section
Other title: Place-marketing as a tool of local government's competitiveness
Heading title: Közszféra, szolgáltatások, vállalati szervezetek
Journal or Publication Title: Versenyképesség - regionális versenyképesség
Date: 2000
ISSN: 1588-8533
ISBN: 963-482-555-9
Page Range: pp. 124-137
Series Name: SZTE Gazdaságtudományi Kar közleményei
Language: Hungarian, English
Related URLs: http://acta.bibl.u-szeged.hu/37415/
Uncontrolled Keywords: Önkormányzat - helyi, Városfejlesztés, Marketing, Versenyképesség, Gazdaságpolitika - regionális
Additional Information: Bibliogr.: p. 136-137. ; összefoglalás magyar és angol nyelven
Subjects: 05. Social sciences
05. Social sciences > 05.02. Economics and business
Date Deposited: 2016. Oct. 17. 09:58
Last Modified: 2022. Mar. 03. 15:32
URI: http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/29181

Actions (login required)

View Item View Item