A területi marketing, mint az önkormányzatok versenyképességének egy lehetséges eszköze

Garamhegyi Ábel; Révész Balázs: A területi marketing, mint az önkormányzatok versenyképességének egy lehetséges eszköze. In: Versenyképesség - regionális versenyképesség. pp. 124-137. (2000)

[thumbnail of gtk_2000_124-137.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
gtk_2000_124-137.pdf

Letöltés (847kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

A területi marketing az utóbbi években meghonosodott a magyarországi települések fejlesztőinek szóhasználatában is. A marketing stratégiák többé-kevésbé megalapozott elméleti háttérrel készülnek. Azonban sikeres alkalmazásokra nagyon ritkán találhatunk példákat. Tanulmányunkban áttekintjük a területi marketing előtérbe kerülésének okait a településfejlesztésben és bemutatjuk a marketingen belüli egyedi tulajdonságokat és eszközöket. A marketing-mix elemeinek értelmezésével világítunk rá az elsődleges szakmai buktatókra. Az önkormányzatok marketing tevékenységét elemezve három fő problémát emelünk ki. Egyrészt az önkormányzati szerepvállalást a marketing tevékenység lebonyolításában, másrészt az önkormányzatok marketing szervezeteinek tulajdonságait, harmadrészt az egyes önkormányzatok versenyzési és együttműködési hajlandóságát vizsgáljuk. In recent years, place-marketing has become a common phrase among Hungarian city development experts. Marketing strategies are being devised with a more or less scientific background. But successful implementation is rarely found in practice. This factor is therefore examined most carefully. Reasons why place-marketing came into prominence in city development are reviewed in addition to introducing unique tools and characteristics in the framework of marketing activities. Possible difficulties with detailed analysis of the marketing-mix are also highlighted Three major problems relating to local government activities are emphasised in the second part of the paper. Firstly, the role played by local government in the marketing process is examined, then characteristics of governmental marketing organisations, and finally the willingness of individual local authorities to engage in competition and co-operation.

Mű típusa: Könyv része
Egyéb cím: Place-marketing as a tool of local government's competitiveness
Rovatcím: Közszféra, szolgáltatások, vállalati szervezetek
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Versenyképesség - regionális versenyképesség
Dátum: 2000
ISSN: 1588-8533
ISBN: 963-482-555-9
Oldalak: pp. 124-137
Sorozat neve: SZTE Gazdaságtudományi Kar közleményei
Nyelv: magyar , angol
Befoglaló mű URL: http://acta.bibl.u-szeged.hu/37415/
Kulcsszavak: Önkormányzat - helyi, Városfejlesztés, Marketing, Versenyképesség, Gazdaságpolitika - regionális
Megjegyzések: Bibliogr.: p. 136-137. ; összefoglalás magyar és angol nyelven
Szakterület: 05. Társadalomtudományok
05. Társadalomtudományok > 05.02. Közgazdasági és gazdálkodástudományok
Feltöltés dátuma: 2016. okt. 17. 09:58
Utolsó módosítás: 2022. már. 03. 15:32
URI: http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/29181
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet