A középfokú oktatás eredményességének területi különbségei a Dél-Alföldön, különös tekintettel a határ menti térségre

Győri Ferenc: A középfokú oktatás eredményességének területi különbségei a Dél-Alföldön, különös tekintettel a határ menti térségre. In: Közép-európai közlemények, (2) 4-5. pp. 49-56. (2009)

[thumbnail of kek_006_007_049-056.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
kek_006_007_049-056.pdf

Letöltés (6MB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

There are serious disadvantages of students in the border zone of the Southern Great Plains Region for becoming outstanding achievers at school. Differences reflect the disparities concerning the opportunities for talent improvement. As it is attested by experience, school achievements are significant indicators of the individuals’ future career. On the other hand, talent improvement within the walls of a school is only one aspect of the many, which hints at the learners’skills and abilities, necessary from the point of view of further and more advanced studies. But several other aspects of secondary school education remain hidden behind the statistics, although, they might also play a role in assisting talented students. Growing inequality in the educational system serves as a warning sign, since it is a well known fact that in modern IT societies and economies the competitiveness of the human resources has become a factor of utmost importance.

Mű típusa: Cikk, tanulmány, mű
Rovatcím: Oktatásföldrajz; Földrajztudományi tematikus szám Szónokyné Ancsin Gabriella köszöntésére
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Közép-európai közlemények
Dátum: 2009
Kötet: 2
Szám: 4-5
ISSN: 1789-6339
Oldalak: pp. 49-56
Nyelv: magyar
Befoglaló mű URL: http://acta.bibl.u-szeged.hu/39732/
Kulcsszavak: Szónokyné Ancsin Gabriella, Neveléstudomány, Földrajz
Megjegyzések: Bibliogr. a jegyzetekben: 56. p.; Abstract
Feltöltés dátuma: 2016. okt. 17. 09:57
Utolsó módosítás: 2021. máj. 05. 15:46
URI: http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/29742
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet