A képeslap, mint a turizmusmarketing fontos eszköze; tájesztétikai vizsgálatok a Medves-térség területén

Karancsi Zoltán and Horváth Gergely and Kiss Andrea: A képeslap, mint a turizmusmarketing fontos eszköze; tájesztétikai vizsgálatok a Medves-térség területén. In: Közép-európai közlemények, (2) 4-5. pp. 219-226. (2009)

[thumbnail of kek_006_007_219-226.pdf]
Preview
Cikk, tanulmány, mű
kek_006_007_219-226.pdf

Download (5MB) | Preview

Abstract

This study is aimed at investigating the role, that postcards with a view of an area might play in interpersonal communication in the 21st century, an age of the internet, digital televison and mobile phones. The study also attempts to find out to what extent local inhabitants, as well as visitors to our region draw on the service of sending postcards, and also, whether or not they are familiar with those postcards, that feature the natural and cultural sights of the given area. Eventually, by finding the relevant answers to these questions, the study aims at identifying the general role, postcards play in area management and tourism marketing.

Item Type: Article
Heading title: Turizmusföldrajz; Földrajztudományi tematikus szám Szónokyné Ancsin Gabriella köszöntésére
Journal or Publication Title: Közép-európai közlemények
Date: 2009
Volume: 2
Number: 4-5
ISSN: 1789-6339
Page Range: pp. 219-226
Language: Hungarian
Related URLs: http://acta.bibl.u-szeged.hu/39732/
Uncontrolled Keywords: Szónokyné Ancsin Gabriella, Társadalomtudomány
Additional Information: Bibliogr. a jegyzetekben: 226. p.; Abstract
Date Deposited: 2016. Oct. 17. 09:57
Last Modified: 2021. May. 05. 15:46
URI: http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/29764

Actions (login required)

View Item View Item