Regionális sajátosságok a fogyasztók szabadidős aktivitásában, vásárlási és márkapreferenciáiban

Veres Zoltán; Andics Jenő; Hetesi Erzsébet; Prónay Szabolcs; Kovács Péter; Hlédik Erika; Vajda Beáta: Regionális sajátosságok a fogyasztók szabadidős aktivitásában, vásárlási és márkapreferenciáiban. In: Regionális innovációs képesség, versenyképesség és fenntarthatóság. pp. 354-377. (2012)

[thumbnail of gtk_2012_354-377.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
gtk_2012_354-377.pdf

Letöltés (2MB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

Az SZTE GTK Üzleti Tudományok Intézetében az OTKA által támogatott „Életstílus alapú fogyasztói szegmentumkutatás" című kutatási projektet 2007 és 2010 között folytattuk le. A kutatás a fogyasztásszociológia speciális területére irányult: meghatározott fogyasztói szegmentumok fogyasztási szerkezetének vizsgálatára, valamint az életstílus kutatások módszertanának finomítására. Az életstílus kutatások módszertani kérdései közül két problémakör elemzése került előtérbe: a státuszképzés módszertanának a finomítása, a magyar viszonyokhoz való jobb igazodás céljából, és az egyes életstílus csoportok regionális különbségeinek elemzése a dél-alföldi régióra fókuszálva. 2007-ben mély interjú sorozat készült a kérdőíves elemzés megalapozásához. 2008 tavaszán került sor az alkalmazott kérdőívet véglegesítő próbakérdezésre, amelyet 2009-ben követett a végleges adatfelvétel. 2009 őszétől került sor a feltárt eredményeket validáló fókuszcsoport-vitákra. The Hungarian Scientific Research Fund supported „Lifestyle based consumer segment research" has been carried out between 2007 and 2010 at the Institute of Business Studies of the University of Szeged. The research focussed on a special field of the sociology of consumption: the investigation of consumption structure of given consumer segments and methodological finetuning of lifestyle research respectively. From methodological questions of lifestyle research two issues emerged as important topics: finetuning of status typology method in order to get a better fit to the Hungarian circumstances, and analysis of regional differences of lifestyle groups focussing on the South-Hungarian region. In 2007 a series of in-depth interviews was completed to found the survey. In 2008 we carried out the test questioning which was followed by the final survey in 2009. From 2009 autumn focus group discussions have been conducted to validate the survey results.

Mű típusa: Könyv része
Egyéb cím: Regional peculiarities in consumers' leisure-time activities, consumer- and brand-preferences
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Regionális innovációs képesség, versenyképesség és fenntarthatóság
Dátum: 2012
ISSN: 1588-8533
Oldalak: pp. 354-377
Sorozat neve: SZTE Gazdaságtudományi Kar közleményei
Nyelv: magyar
Konferencia neve: Regionális innovációs képesség, versenyképesség és fenntarthatóság (2010) (Szeged)
Befoglaló mű URL: http://acta.bibl.u-szeged.hu/37417/
Kulcsszavak: Fogyasztói magatartás
Megjegyzések: Bibliogr.: p. 376-377. ; összefoglalás magyar és angol nyelven
Szakterület: 05. Társadalomtudományok
05. Társadalomtudományok > 05.02. Közgazdasági és gazdálkodástudományok
Feltöltés dátuma: 2016. okt. 17. 09:57
Utolsó módosítás: 2022. feb. 15. 13:48
URI: http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/30591
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet