Menedzsment orientációk hatása a vállalkozások növekedésére osztrák és magyar KKV-k esetén

Farkas Gergely; Málovics Éva: Menedzsment orientációk hatása a vállalkozások növekedésére osztrák és magyar KKV-k esetén. In: Innováció : a vállalati stratégiától a társadalmi stratégiáig. pp. 206-217. (2013)

[thumbnail of gtk_2013_002_206-217.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
gtk_2013_002_206-217.pdf

Letöltés (103kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

Tanulmányunkban a vállalati erőforrások elérhetősége és a növekedés kapcsolatát vizsgáltuk a vállalkozói, valamint a vevői menedzsment orientációk moderáló hatásán keresztül. A mintavétel magyar és osztrák KKV-k köréből történt, ami lehetőséget adott a két ország összehasonlítására. Egy Eggers és társai által kifejlesztett modell alapján végeztük vizsgálatunkat kérdőíves módszerrel. A két vizsgált ország esetében a legszembetűnőbb különbséget a felhasználható erőforrások és a vevő orientáltság kapcsolatában találtuk. A magyar minta esetében az erőforrások megléte a vevő orientáltság, azaz a rövid távú növekedési célok megjelenésével is együtt járhat. Ezzel szemben az osztrák minta esetében az erőforrások elérhetősége kizárólag a vállalkozói orientáció növekedésével jár együtt. A két orientációs stratégia közül csak a vállalkozói orientáció van pozitív összefüggésben a növekedéssel. Vizsgálatunk eredményeit a két ország közötti különbségek tekintetében a GLOBE-kutatás kulturális dimenziói alapján is értelmeztük. In our study we examined the relationship between corporate resource availability and growth moderated by the effects of entrepreneurial orientation and customer orientation. Our two sample consisted of Austrian and Hungarian SMEs which made an opportunity to compare the two countries. We used a questionnaire based on the model of Eggers et al. In case of the two countries the relationship between the resources and the customer orientation was the most obvious difference. In the Hungarian sample the availability of resources also related to higher customer orientation which is connected with short-term growth goals. In Austria the availability of resources has a relationship only with entrepreneur orientation. Only the entrepreneurial orientation is positively correlated with growth. Considering the valuation of cultural dimensions in the GLOBE-study our findings were interpreted also in terms of cultural differences.

Mű típusa: Könyv része
Egyéb cím: Effects of management orientations on growth in case of Austrian and Hungarian SMEs
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Innováció : a vállalati stratégiától a társadalmi stratégiáig
Dátum: 2013
ISSN: 1588-8533
Oldalak: pp. 206-217
Sorozat neve: SZTE Gazdaságtudományi Kar közleményei
Nyelv: magyar
Befoglaló mű URL: http://acta.bibl.u-szeged.hu/37419/
Kulcsszavak: Kis- és középvállalkozások, Vállalkozás - vezetés
Megjegyzések: Bibliogr.: p. 215-217. ; összefoglalás magyar és angol nyelven
Szakterület: 05. Társadalomtudományok
05. Társadalomtudományok > 05.02. Közgazdasági és gazdálkodástudományok
Feltöltés dátuma: 2016. okt. 17. 10:38
Utolsó módosítás: 2022. feb. 09. 15:16
URI: http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/34441
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet