Az y-generáció elvárásai, kommunikációja egy debreceni szervezetnél

Juhász Csilla: Az y-generáció elvárásai, kommunikációja egy debreceni szervezetnél. In: Közép-európai közlemények, (7) 2. pp. 221-226. (2014)

[thumbnail of kek_025_221-226.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
kek_025_221-226.pdf

Letöltés (1MB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

Our essay and survey target was to reveal some difference in expectancies and communication of Generation Y. The phrase Generation Y first appeared in an August 1993 Ad Age editorial to describe teenagers of the day, which they defined as different from Generation X, and then aged 12 or younger as well as the teenagers of the upcoming ten years. Since then, the company has sometimes used 1982 as the starting birth year for this generation. We studied 20-30 years old emloyees, who works at multinational organization. We studied prevelance and form of communication. We also studied expectational possibilities, these were the following: creativeness of work, variety of job, variety of task, possibility of self-reallisation, chal- lenges, supported vocational development, possibilities of carreer. Our results showes, that women are not so more carrieristic than men. They appraised more professional challenges and development in profession. Between the ages there are no determining differences also.

Mű típusa: Cikk, tanulmány, mű
Rovatcím: Gazdálkodás- és vezetéstudományi rovat
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Közép-európai közlemények
Dátum: 2014
Kötet: 7
Szám: 2
ISSN: 1789-6339
Oldalak: pp. 221-226
Nyelv: magyar
Befoglaló mű URL: http://acta.bibl.u-szeged.hu/39747/
Kulcsszavak: Ifjúságszociológia
Megjegyzések: Bibliogr.: 226. p.
Feltöltés dátuma: 2016. okt. 17. 10:37
Utolsó módosítás: 2021. máj. 05. 13:42
URI: http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/35290
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet