The role of collaborative filtering in marketing

Majó Zoltán; Révész Balázs: The role of collaborative filtering in marketing. In: The diversity of research at the Szeged Institute of Business Studies. pp. 59-71. (2011)

[thumbnail of gtk_2011_en_059-071.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
gtk_2011_en_059-071.pdf

Letöltés (183kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

In the past few years, there have been many lectures and articles about products that sell well via the Internet. Books, CD’s, videos, computers and home electronic devices are among the items found on current bestseller lists and on the shelves of the largest online stores. There are tools available, as outlined in this paper, that can aid the efficient online marketing of these products and the sales of these can be supported using recommender systems. The collaborative filtering technique, also described in this research paper, has been employed by market leading US dotcom companies with great success in recent years. Because of said marketing success, the appearance of European recommendation systems can be anticipated very soon.

Mű típusa: Könyv része
Rovatcím: The various facets of marketing
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: The diversity of research at the Szeged Institute of Business Studies
Dátum: 2011
ISSN: 1588-8533
Oldalak: pp. 59-71
Sorozat neve: SZTE Gazdaságtudományi Kar közleményei
Nyelv: angol
Befoglaló mű URL: http://acta.bibl.u-szeged.hu/37422/
Kulcsszavak: Marketing - online
Megjegyzések: Bibliogr.: p. 70-71. ; összefoglalás angol nyelven
Szakterület: 05. Társadalomtudományok
05. Társadalomtudományok > 05.02. Közgazdasági és gazdálkodástudományok
Feltöltés dátuma: 2016. okt. 17. 10:39
Utolsó módosítás: 2022. már. 02. 15:24
URI: http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/36284
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet