Balázs László: Érzelmi intelligencia mintázatok vizsgálata a közoktatási intézmények vezetőinél = Study of emotional intelligence patterns with heads of of public education institutions. In: Taylor : gazdálkodás- és szervezéstudományi folyóirat, (7) 1-2. pp. 311-319. (2015)
Előnézet |
Cikk, tanulmány, mű
vikek_018_019_311-319.pdf Letöltés (333kB) | Előnézet |
Absztrakt (kivonat)
Studies analysing leadership study issues include models where leaders are categorised according to their emotional intelligence patterns (e.g., Goleman 1998 or Yoder 2003). In my study, I am going to present different approaches to this concept shortly, and to summarise its role in leadership study approaches. I also present patterns characterising heads of public education institutions, based on the results of an emotional intelligence study covering 26 public education institutions (Bar-On 2000). Besides determining the pattern of the leaders, a questionnaire examining the perception of organisational culture (Robbins 1993, Bakacsi 1996) also allows for exploring further relationships. Finally, I am trying to find relationships between EI patterns of leaders and the organisational culture.
Mű típusa: | Cikk, tanulmány, mű |
---|---|
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: | Taylor : gazdálkodás- és szervezéstudományi folyóirat |
Dátum: | 2015 |
Kötet: | 7 |
Szám: | 1-2 |
ISSN: | 2062-1396 |
Oldalak: | pp. 311-319 |
Nyelv: | magyar |
Befoglaló mű URL: | http://acta.bibl.u-szeged.hu/39768/ |
Kulcsszavak: | Vezetés oktatásügy Magyarország, Érzelmi intelligencia |
Megjegyzések: | Bibliogr.: p. 318-319. |
Feltöltés dátuma: | 2016. okt. 17. 10:36 |
Utolsó módosítás: | 2021. júl. 23. 09:50 |
URI: | http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/36314 |
Tétel nézet |