Érzelmi intelligencia mintázatok vizsgálata a közoktatási intézmények vezetőinél = Study of emotional intelligence patterns with heads of of public education institutions

Balázs László: Érzelmi intelligencia mintázatok vizsgálata a közoktatási intézmények vezetőinél = Study of emotional intelligence patterns with heads of of public education institutions. In: Taylor : gazdálkodás- és szervezéstudományi folyóirat, (7) 1-2. pp. 311-319. (2015)

[thumbnail of vikek_018_019_311-319.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
vikek_018_019_311-319.pdf

Letöltés (333kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

Studies analysing leadership study issues include models where leaders are categorised according to their emotional intelligence patterns (e.g., Goleman 1998 or Yoder 2003). In my study, I am going to present different approaches to this concept shortly, and to summarise its role in leadership study approaches. I also present patterns characterising heads of public education institutions, based on the results of an emotional intelligence study covering 26 public education institutions (Bar-On 2000). Besides determining the pattern of the leaders, a questionnaire examining the perception of organisational culture (Robbins 1993, Bakacsi 1996) also allows for exploring further relationships. Finally, I am trying to find relationships between EI patterns of leaders and the organisational culture.

Mű típusa: Cikk, tanulmány, mű
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Taylor : gazdálkodás- és szervezéstudományi folyóirat
Dátum: 2015
Kötet: 7
Szám: 1-2
ISSN: 2062-1396
Oldalak: pp. 311-319
Nyelv: magyar
Befoglaló mű URL: http://acta.bibl.u-szeged.hu/39768/
Kulcsszavak: Vezetés oktatásügy Magyarország, Érzelmi intelligencia
Megjegyzések: Bibliogr.: p. 318-319.
Feltöltés dátuma: 2016. okt. 17. 10:36
Utolsó módosítás: 2021. júl. 23. 09:50
URI: http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/36314
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet