Folklórhagyományok ápolása : egy tanítási dráma leírása

Jaskóné Gácsi Mária: Folklórhagyományok ápolása : egy tanítási dráma leírása. In: Módszertani közlemények, (56) 1. pp. 18-22. (2016)

[thumbnail of modszertani_056_001_016-020.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
modszertani_056_001_016-020.pdf

Letöltés (3MB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

The methodological repertoire of teachers can be expanded by the versatility of drama pedagogy. Application possibilities colour the traditional educational methods. By using the complex drama teaching techniques participants experience the power of the relations' positive interdependence. The use of cooperative techniques enables the development of pro-social behaviour competences as well. The purpose of imaginary situations that appear in educational drama describes the exploration of roles and situations. Through the processing of the legend that unfolds before us, using genuine emotions the past and the wealth of traditions can be discovered. The 'As if situation allows us to deal with issues that impact our lives and human credulity and also uncritical respect for authority?

Mű típusa: Cikk, tanulmány, mű
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Módszertani közlemények
Dátum: 2016
Kötet: 56
Szám: 1
ISSN: 2063-3734
Oldalak: pp. 18-22
Befoglaló mű URL: http://acta.bibl.u-szeged.hu/42841/
Kulcsszavak: Drámapedagógia, Pedagógia - módszertan
Megjegyzések: Bibliogr.: 19 p., Összefoglalás angol nyelven
Feltöltés dátuma: 2017. ápr. 08. 09:07
Utolsó módosítás: 2021. feb. 19. 10:31
URI: http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/41813
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet