A helytörténeti kutatás és az online gyűjtemények helye és szerepe a történelemoktatásban Pásztó példáján keresztül

Gortva János: A helytörténeti kutatás és az online gyűjtemények helye és szerepe a történelemoktatásban Pásztó példáján keresztül. In: Módszertani közlemények, (56) 2. pp. 32-38. (2016)

[thumbnail of modszertani_056_002_032-038.pdf]
Preview
Cikk, tanulmány, mű
modszertani_056_002_032-038.pdf

Download (4MB) | Preview

Abstract

History teachers often encounter students with no motivation for history. When students understand that history is intriguing, they will become motivated. Modern technology and local history research will facilitate this process. Teaching history is expected to strengthen patriotism as it is requested by the National Curriculum. There are numerous online repositoríes to be used by both students and teachers in régiónál studies, either at school or as extracurricular studies. The scope of possibilities usually depends upon teachers' time and creativity. Learning can be fun for the students if we take advantage of these opportunities. In our case the example is the settlement named Pásztó, Hungary, but the same methods will work with any village or town.

Item Type: Article
Journal or Publication Title: Módszertani közlemények
Date: 2016
Volume: 56
Number: 2
ISBN: 2063-3734
Page Range: pp. 32-38
Related URLs: http://acta.bibl.u-szeged.hu/45436/
Uncontrolled Keywords: Történelem tanítása - módszertan, Képességfejlesztés - módszertan, Motiváció
Additional Information: Bibliogr.: 37. p., Összefoglalás angol nyelven
Date Deposited: 2017. Apr. 08. 10:15
Last Modified: 2021. Feb. 19. 11:08
URI: http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/46340

Actions (login required)

View Item View Item