Kulcskompetenciák fejlesztése erdei iskolai programmal egy nyolcosztályos gimnáziumi képzés keretein belül

Varga Pálné: Kulcskompetenciák fejlesztése erdei iskolai programmal egy nyolcosztályos gimnáziumi képzés keretein belül. In: Módszertani közlemények, (56) 2. pp. 52-61. (2016)

[thumbnail of modszertani_056_002_052-061.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
modszertani_056_002_052-061.pdf

Letöltés (6MB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

The crisis of the education of scientific subjects induced many debates, researches, conferences and publications in our public educational system. One of the main reasons of this issue is the deficit of the student's personal experiments, which is based on my observations as a high school teacher in practice. The contents and amount of the materials in the curriculum and the level of the output requirements do not allow to get the appropriate amount of experiments, the individual monitoring, the formation of the motivation for answering the emerging questions. One of the possible solutions for the above listed problems is the practical application of forest school programs. The program I presented offers the sense of a proper solution for the foundation of educating geography and biology, and for making the inner motivation for self-study and problem solving. Meanwhile, it enables the development of all key competences as well as the scientific ones.

Mű típusa: Cikk, tanulmány, mű
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Módszertani közlemények
Dátum: 2016
Kötet: 56
Szám: 2
ISBN: 2063-3734
Oldalak: pp. 52-61
Befoglaló mű URL: http://acta.bibl.u-szeged.hu/45436/
Kulcsszavak: Biológia tanítása, Földrajz tanítása, Képességfejlesztés - motiváció, Erdei iskola program
Megjegyzések: Bibliogr.: 60. p., ill., Összefoglalás angol nyelven
Feltöltés dátuma: 2017. ápr. 08. 10:27
Utolsó módosítás: 2021. feb. 19. 11:08
URI: http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/46342
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet