Tanítási gyakorlat másként : átvezetés az egyetemi mikrotanításból az iskolai tanítási gyakorlatba

Balogh Erzsébet: Tanítási gyakorlat másként : átvezetés az egyetemi mikrotanításból az iskolai tanítási gyakorlatba. In: EduLingua, (2) 1. pp. 37-48. (2016)

[thumbnail of edulingua_2016_001_037-048.pdf]
Preview
Cikk, tanulmány, mű
edulingua_2016_001_037-048.pdf

Download (227kB) | Preview

Abstract

A 2013-ban indult új, osztatlan tanárképzés első évfolyamai az elkövetkező időszakban kezdik meg tanítási gyakorlatukat az iskolákban. Az iskolai tanítási gyakorlatban a tanárjelöltek általában úgy vesznek részt, hogy az egyetemen, a társaiknak tartott rövid órák (mikrotanítás) kivételével korábban teljes tanórát (45 percet) még egyáltalán nem tanítottak. Ez a tanulmány egy olyan kezdeményezésről és ennek tapasztalatairól számol be, amely a fenti problémát áthidalja, azaz lehetővé teszi a tanárjelöltek számára, hogy két-három alkalommal élesben kipróbálhassák a tanítást, illetve saját magukat tanári szerepben, mielőtt megkezdik az iskolai tanítási gyakorlatot.

Item Type: Article
Journal or Publication Title: EduLingua
Date: 2016
Volume: 2
Number: 1
ISSN: 2415-945X
Page Range: pp. 37-48
Language: Hungarian
Publisher: LoGoS Kutatócsoport Szegedi Tudományegyetem, Angoltanár-képző és Alkalmazott Nyelvészeti Tanszék
Place of Publication: Szeged
Related URLs: http://acta.bibl.u-szeged.hu/46438/
DOI: 10.14232/edulingua.2016.1.4
Uncontrolled Keywords: Tanárképzés - angol nyelv tanítása, Gyakorló tanítás
Additional Information: Bibliogr.: p. 47-48. ; összefoglalás magyar nyelven
Subjects: 05. Social sciences
05. Social sciences > 05.03. Educational sciences
Date Deposited: 2017. Mar. 10. 08:45
Last Modified: 2025. Jun. 20. 09:43
URI: http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/46442

Actions (login required)

View Item View Item