In search of non conventional organizations : in fact, what we are looking for?

Németh Gergely: In search of non conventional organizations : in fact, what we are looking for? In: Taylor : gazdálkodás- és szervezéstudományi folyóirat, (9) 1. pp. 15-23. (2017)

[thumbnail of vikek_027_015-023.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
vikek_027_015-023.pdf

Letöltés (507kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

This paper seeks to determine ways to identify NCOs (Non-Conventional Organizations). Over the recent period, we have identified a number of NCOs (Ford, Zara, GM, Duolingo, Toyota, Amazon, Apple, Grameen Bank, DabbaWallah, etc.), arranging their inventions and innovations using two models (the 4+2 formula and the COVΛ organizational model). We also discuss the roles that may facilitate becoming an NCO. Additionally, we list the reasons for considering it important in a national economy to address entrepreneurs in general and specifically. Obviously, we define entrepreneurs in Schumpeter’s sense rather than as anyone who owns an enterprise.

Mű típusa: Cikk, tanulmány, mű
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Taylor : gazdálkodás- és szervezéstudományi folyóirat
Dátum: 2017
Kötet: 9
Szám: 1
ISSN: 2064-4361
Oldalak: pp. 15-23
Befoglaló mű URL: http://acta.bibl.u-szeged.hu/46877/
Kulcsszavak: Szocializáció - szervezeti formák, Nem hagyományos szervezetek
Megjegyzések: Bibliogr.: p. 22-23. és a lábjegyzetekben
Feltöltés dátuma: 2017. jún. 14. 09:04
Utolsó módosítás: 2021. júl. 23. 08:51
URI: http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/48092
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet