Németh Gergely: In search of non conventional organizations : in fact, what we are looking for? In: Taylor : gazdálkodás- és szervezéstudományi folyóirat, (9) 1. pp. 15-23. (2017)
Előnézet |
Cikk, tanulmány, mű
vikek_027_015-023.pdf Letöltés (507kB) | Előnézet |
Absztrakt (kivonat)
This paper seeks to determine ways to identify NCOs (Non-Conventional Organizations). Over the recent period, we have identified a number of NCOs (Ford, Zara, GM, Duolingo, Toyota, Amazon, Apple, Grameen Bank, DabbaWallah, etc.), arranging their inventions and innovations using two models (the 4+2 formula and the COVΛ organizational model). We also discuss the roles that may facilitate becoming an NCO. Additionally, we list the reasons for considering it important in a national economy to address entrepreneurs in general and specifically. Obviously, we define entrepreneurs in Schumpeter’s sense rather than as anyone who owns an enterprise.
Mű típusa: | Cikk, tanulmány, mű |
---|---|
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: | Taylor : gazdálkodás- és szervezéstudományi folyóirat |
Dátum: | 2017 |
Kötet: | 9 |
Szám: | 1 |
ISSN: | 2064-4361 |
Oldalak: | pp. 15-23 |
Befoglaló mű URL: | http://acta.bibl.u-szeged.hu/46877/ |
Kulcsszavak: | Szocializáció - szervezeti formák, Nem hagyományos szervezetek |
Megjegyzések: | Bibliogr.: p. 22-23. és a lábjegyzetekben |
Feltöltés dátuma: | 2017. jún. 14. 09:04 |
Utolsó módosítás: | 2021. júl. 23. 08:51 |
URI: | http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/48092 |
Tétel nézet |