Közösségi felsőoktatási képzési központok menedzsment megközelítésben

Keczer Gabriella: Közösségi felsőoktatási képzési központok menedzsment megközelítésben. In: Taylor : gazdálkodás- és szervezéstudományi folyóirat, (9) 1. pp. 163-175. (2017)

[thumbnail of vikek_027_163-175.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
vikek_027_163-175.pdf

Letöltés (571kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

The Hungarian government has established a new type of higher education institution: the Hungarian version of the American community college. While the raison d’ etre of an institution that serves the local needs is inevitable, the organizational solution elaborated by the Hungarian educational government raises doubts about the viability and efficiency of the so called “community higher education centres” (CHEC). It has some flaws in terms of functions and responsibilities, mission fulfilment, learning experience and teaching quality, management and governance. Based on extensive research we propose a different organizational model as an alternative. Our model does not overrule the most important governmental principle: CHECs should not be independent institutions, but affiliates of existing universities. Yet, according to our model, CHECs should be more than just training locations of faraway universities. We underpin our proposals by analysing the deficiencies of the current model, building on our primer survey and the foreign experiences well documented in literature.

Mű típusa: Cikk, tanulmány, mű
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Taylor : gazdálkodás- és szervezéstudományi folyóirat
Dátum: 2017
Kötet: 9
Szám: 1
ISSN: 2064-4361
Oldalak: pp. 163-175
Befoglaló mű URL: http://acta.bibl.u-szeged.hu/46877/
Kulcsszavak: Felsőoktatás fejlesztése
Megjegyzések: Bibliogr.: p. 174-175.
Feltöltés dátuma: 2017. jún. 15. 15:42
Utolsó módosítás: 2021. júl. 23. 08:51
URI: http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/48110
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet