Tóth Orsolya: Szókincsfejlesztő drámajátékok a kisgyermekkori idegennyelv-oktatásban. In: Módszertani közlemények, (57) 2. pp. 1-7. (2017)
Előnézet |
Cikk, tanulmány, mű
modszertani_057_002_001-007.pdf Letöltés (359kB) | Előnézet |
Absztrakt (kivonat)
I strongly believe that with the help of drama pedagogy we can make our lessons much more enjoyable and - what is more important - more efficient Teaching of a foreign language in the first two years of elementary school is focused on the primary language skills: listening and speaking. Student don’t read or write. In these years the emphasis of language teaching is on expanding vocabulary. As a result of the characteristics of this age simple drama games can be used in many ways to develop student’s vocabulary. I wanted to show three of the countless possibilities with some variations. The shown activities can be useful at the stage of the practice first of all.
| Mű típusa: | Cikk, tanulmány, mű |
|---|---|
| Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: | Módszertani közlemények |
| Dátum: | 2017 |
| Kötet: | 57 |
| Szám: | 2 |
| ISBN: | 2063-3734 |
| Oldalak: | pp. 1-7 |
| Konferencia neve: | Hagyományok és újítások a köznevelésben és a gyakorlati képzésben - Vezető pedagógusok és szakmódszertanosok országos módszertani konferenciája (2016)(Szekszárd) |
| Befoglaló mű URL: | http://acta.bibl.u-szeged.hu/49607/ |
| Kulcsszavak: | Angol nyelv tanítása - gyerekeknek, Drámapedagógia, Szókincs - angol nyelv tanulása |
| Megjegyzések: | Bibliogr. : 7. p. ; Összefoglalás angol nyelven |
| Feltöltés dátuma: | 2017. nov. 29. 10:52 |
| Utolsó módosítás: | 2021. feb. 19. 09:52 |
| URI: | http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/49811 |
![]() |
Tétel nézet |

