Szókincsfejlesztő drámajátékok a kisgyermekkori idegennyelv-oktatásban

Tóth Orsolya: Szókincsfejlesztő drámajátékok a kisgyermekkori idegennyelv-oktatásban. In: Módszertani közlemények, (57) 2. pp. 1-7. (2017)

[thumbnail of modszertani_057_002_001-007.pdf]
Preview
Cikk, tanulmány, mű
modszertani_057_002_001-007.pdf

Download (359kB) | Preview

Abstract

I strongly believe that with the help of drama pedagogy we can make our lessons much more enjoyable and - what is more important - more efficient Teaching of a foreign language in the first two years of elementary school is focused on the primary language skills: listening and speaking. Student don’t read or write. In these years the emphasis of language teaching is on expanding vocabulary. As a result of the characteristics of this age simple drama games can be used in many ways to develop student’s vocabulary. I wanted to show three of the countless possibilities with some variations. The shown activities can be useful at the stage of the practice first of all.

Item Type: Article
Journal or Publication Title: Módszertani közlemények
Date: 2017
Volume: 57
Number: 2
ISBN: 2063-3734
Page Range: pp. 1-7
Event Title: Hagyományok és újítások a köznevelésben és a gyakorlati képzésben - Vezető pedagógusok és szakmódszertanosok országos módszertani konferenciája (2016)(Szekszárd)
Related URLs: http://acta.bibl.u-szeged.hu/49607/
Uncontrolled Keywords: Angol nyelv tanítása - gyerekeknek, Drámapedagógia, Szókincs - angol nyelv tanulása
Additional Information: Bibliogr. : 7. p. ; Összefoglalás angol nyelven
Date Deposited: 2017. Nov. 29. 10:52
Last Modified: 2021. Feb. 19. 09:52
URI: http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/49811

Actions (login required)

View Item View Item