A levéltár-pedagógia szerepe a történelmi gondolkodás fejlesztésében

Mészáros Ádám: A levéltár-pedagógia szerepe a történelmi gondolkodás fejlesztésében. In: Módszertani közlemények, (57) 2. pp. 23-27. (2017)

[thumbnail of modszertani_057_002_023-027.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
modszertani_057_002_023-027.pdf

Letöltés (296kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

Archival pedagogy can be an excellent additional method in history teaching. One particular activity can easily be integrated into the syllabus however, archival lessons have higher motivational effect than traditional history lessons. As far as teachers and students are concerned, these varied activities enable them to improve competences. On the one hand, these public collection services are flexible and on the other hand, they are completely free: teachers can use them to expand their methodological tools and also to strengthen institutional relationships. The examples in the study show only a brief perspective and they don’t illustrate a complete contribution. During a modern teaching process, it is crucial that learning should be a positive experience and archival pedagogy is an effective method in this process.

Mű típusa: Cikk, tanulmány, mű
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Módszertani közlemények
Dátum: 2017
Kötet: 57
Szám: 2
ISBN: 2063-3734
Oldalak: pp. 23-27
Befoglaló mű URL: http://acta.bibl.u-szeged.hu/49607/
Kulcsszavak: Történelem tanítása - általános iskola, Történelem tanítása - középiskola, Levéltár-pedagógia
Megjegyzések: Bibliogr. : 26. p. ; Összefoglalás angol nyelven
Feltöltés dátuma: 2017. nov. 29. 11:17
Utolsó módosítás: 2021. feb. 19. 09:52
URI: http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/49814
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet