A levéltár-pedagógia szerepe a történelmi gondolkodás fejlesztésében

Mészáros Ádám: A levéltár-pedagógia szerepe a történelmi gondolkodás fejlesztésében. In: Módszertani közlemények, (57) 2. pp. 23-27. (2017)

[thumbnail of modszertani_057_002_023-027.pdf]
Preview
Cikk, tanulmány, mű
modszertani_057_002_023-027.pdf

Download (296kB) | Preview

Abstract

Archival pedagogy can be an excellent additional method in history teaching. One particular activity can easily be integrated into the syllabus however, archival lessons have higher motivational effect than traditional history lessons. As far as teachers and students are concerned, these varied activities enable them to improve competences. On the one hand, these public collection services are flexible and on the other hand, they are completely free: teachers can use them to expand their methodological tools and also to strengthen institutional relationships. The examples in the study show only a brief perspective and they don’t illustrate a complete contribution. During a modern teaching process, it is crucial that learning should be a positive experience and archival pedagogy is an effective method in this process.

Item Type: Article
Journal or Publication Title: Módszertani közlemények
Date: 2017
Volume: 57
Number: 2
ISBN: 2063-3734
Page Range: pp. 23-27
Related URLs: http://acta.bibl.u-szeged.hu/49607/
Uncontrolled Keywords: Történelem tanítása - általános iskola, Történelem tanítása - középiskola, Levéltár-pedagógia
Additional Information: Bibliogr. : 26. p. ; Összefoglalás angol nyelven
Date Deposited: 2017. Nov. 29. 11:17
Last Modified: 2021. Feb. 19. 09:52
URI: http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/49814

Actions (login required)

View Item View Item