A polgári iskolai tanárképzésre vonatkozó együttműködési keretek kialakítása az Állami Polgári Iskolai Tanárképző Főiskola és a Ferenc József Tudományegyetem között

Fizel Natasa: A polgári iskolai tanárképzésre vonatkozó együttműködési keretek kialakítása az Állami Polgári Iskolai Tanárképző Főiskola és a Ferenc József Tudományegyetem között. In: Délvidéki szemle, (4) 1. pp. 32-44. (2017)

[thumbnail of delvideki_szemle_2017_001_032-044.pdf]
Preview
Cikk, tanulmány, mű
delvideki_szemle_2017_001_032-044.pdf

Download (118kB) | Preview

Abstract

In my study I demonstrate the creative process of the cooperative framework between two institutions of high education in Szeged, the National Civic School Teacher Training College and the József Ferenc University from the very first school year in Szeged in 1928 until the last one in 1942, that is, until a dispute that ended their cooperation. The discussion was aimed at the rate of role of the two institutions in civic school teacher training. My goal is to review the historical background and the method of research and then give answers to the following questions: what stages did the coming about of the cooperation go through? What effect did this collaboration have on the everyday life of the students? How is the dispute about the creation of the framework presented in the most important organ of civic school teachers, Polgári Iskolai Tanáregyesületi Közlöny (Civic School Teachers Association Gazette)?

Item Type: Article
Journal or Publication Title: Délvidéki szemle
Date: 2017
Volume: 4
Number: 1
ISSN: 2416-223X
Page Range: pp. 32-44
Related URLs: http://acta.bibl.u-szeged.hu/53866/
Uncontrolled Keywords: Tanárképzés - Magyarország - 19-20. sz., Oktatásügy - Magyarország - 19-20. sz., Felsőoktatás - Magyarország - regionális
Additional Information: Bibliogr. a jegyzetekben : p. 43-44. ; Összefoglalás angol nyelven
Date Deposited: 2018. Jul. 19. 18:57
Last Modified: 2021. Jun. 16. 13:02
URI: http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/54617

Actions (login required)

View Item View Item