Kovács Bence; Szakály Zoltán; Kontor Enikő; Polereczki Zsolt: A piacorientáció kulturális és magatartási megközelítésének empirikus összehasonlító elemzése. In: Jelenkori társadalmi és gazdasági folyamatok, (12) 4. pp. 159-174. (2017)
Előnézet |
Cikk, tanulmány, mű
jelenkori_012_004_159-174.pdf Letöltés (2MB) | Előnézet |
Absztrakt (kivonat)
Absztrakt: A vállalkozások piacorientációjával kapcsolatos kutatások közel 30 éves múltra tekintenek vissza és még ma sem jelenthető ki, hogy általánosan elfogadottá vált volna egy „uralkodó" megközelítés. A témakörrel foglalkozó szakemberek és kutatók általában két perspektíva egyikével próbálják megközelíteni és definiálni a fogalmat, vizsgálatunkban e két nézet legelterjedtebb módszereit vetjük össze, a viselkedési alapú MARKOR és a kulturális alapú MKTOR nemzetközileg bemért skálákat. Az összehasonlító elemzés alapját egy országos, reprezentatív, 250 elemű vállalati megkérdezés képezi. A vizsgálat során meghatároztuk a vállalkozások piacorientációját külön a MARKOR és külön az MKTOR skálák alapján, majd a kapott eredményeket összevetettük és értékeltük a szakirodalom alapján. Abstract: The researches launched into the market orientation of enterprises have a 30-year-old history but a generally accepted, so called "dominant" approach did not appear during this time. The experts and researchers dealing with the topic usually try to approach and define the concept with one of the two perspectives. The most common methodologies of these two approaches - the internationally tested behaviour-based MARKOR and the culture-based MKTOR scales - are compared and contrasted in our research. The base of our comparative research is a nationwide representative corporate questionnaire with a sample size of 250. In the research, the level of the market orientation of the enterprises was determined separately with MARKOR and MKTOR scales, then the results were compared and evaluated according to the literature.
Mű típusa: | Cikk, tanulmány, mű |
---|---|
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: | Jelenkori társadalmi és gazdasági folyamatok |
Dátum: | 2017 |
Kötet: | 12 |
Szám: | 4 |
ISSN: | 1788-7593 |
Oldalak: | pp. 159-174 |
Befoglaló mű URL: | http://acta.bibl.u-szeged.hu/54752/ |
Kulcsszavak: | Piac - gazdaságirányítás - Magyarország, Piacgazdálkodás - Magyarország |
Megjegyzések: | Bibliogr.: p. 171-172. ; Összefoglalás magyar és angol nyelven |
Feltöltés dátuma: | 2018. júl. 24. 15:25 |
Utolsó módosítás: | 2021. jan. 26. 12:46 |
URI: | http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/54890 |
Tétel nézet |