A gazdasági felsőoktatás hatása a fiatalok pénzügyi kultúrájára

Pintye Alexandra; Kiss Marietta: A gazdasági felsőoktatás hatása a fiatalok pénzügyi kultúrájára. In: Jelenkori társadalmi és gazdasági folyamatok, (12) 4. pp. 175-186. (2017)

[thumbnail of jelenkori_012_004_175-186.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
jelenkori_012_004_175-186.pdf

Letöltés (1MB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

Absztrakt: Kutatásunk célja annak feltárása volt, hogy a célzott pénzügyi-gazdasági képzésben részesülő egyetemi hallgatók pénzügyi kultúrája mutat-e eltérést az ilyen képzésben nem részesülő fiatalokéhoz képest. Eredményeink szerint a gazdasági felsőoktatás pozitív hatását csupán a pénzügyi kultúra egy komponensénél, a pénzügyi ismereteknél lehet egyértelműen kimutatni. A pénzügyi viselkedés (2. komponens) esetén csupán két elem mentén mutattuk ki a gazdasági képzésben való részvétel pozitív hatását, míg a pénzügyi attitűdök (3. komponens) esetében egyáltalán nem tapasztaltuk azt. Mindez alátámasztja a pénzügyi-gazdasági képzés közoktatásba való bevezetésének szükségességét, hiszen az oktatás a későbbiekben már csupán a pénzügyi kultúra látható, felszín feletti részére képes jelentős hatást gyakorolni. Abstract: The objective of our research was to reveal whether the financial literacy of university students receiving specific financial-economic education differs from that of youths not participating in this kind of higher education. According to our results, the positive impact of economic higher education can be detected clearly only in the case of one component of financial literacy, namely the financial knowledge. In the case of financial behaviour (the second component of financial literacy) positive effect of the participation in economic higher education appeared only in two elements, while in the case of financial attitudes (the third component of financial literacy) it could not be identified at all. All of this confirms the need for launching financial-economic education into the public education, as later on education can only have a significant impact on the visible, above-surface part of financial literacy.

Mű típusa: Cikk, tanulmány, mű
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Jelenkori társadalmi és gazdasági folyamatok
Dátum: 2017
Kötet: 12
Szám: 4
ISSN: 1788-7593
Oldalak: pp. 175-186
Befoglaló mű URL: http://acta.bibl.u-szeged.hu/54752/
Kulcsszavak: Pénzügy, Felsőoktatás - Magyarország
Megjegyzések: Bibliogr.: p. 185-186. ; Összefoglalás magyar és angol nyelven
Feltöltés dátuma: 2018. júl. 24. 15:30
Utolsó módosítás: 2021. jan. 26. 12:46
URI: http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/54891
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet