Zsótér Brigitta; Borbíró Cintia: A fogyasztói magatartás és a vállalati szerepvállalás összefügései a termékcsomagolással, valamint az élelmiszerjelölésekkel. In: Jelenkori társadalmi és gazdasági folyamatok, (12) 4. pp. 187-191. (2017)
Előnézet |
Cikk, tanulmány, mű
jelenkori_012_004_187-191.pdf Letöltés (2MB) | Előnézet |
Absztrakt (kivonat)
Absztrakt: A tanulmány során egy korábbi dolgozat (Borbíró, 2017) eredményeit szándékoztuk értékelni új, a vállalati szerepvállalás szempontjai szerint. Primer kutatás során papír alapú, kérdezőbiztos általi megkérdezésre került sor arányos, rétegzett mintavétellel. A kérdőíveket 4 járásszékhelyen, városonként 100 ember töltötte ki, összesen 243 nő és 157 férfi. A kiértékeléshez a PSPP statisztikai program került felhasználásra. Az eredmények azt igazolták, hogy a LOHAS értékek elemei nem jelennek meg szempontként a vásárlás során és a fiatal fogyasztók tartják fontosnak leginkább a márkát és a csomagolást. A termék eredete és a gyártó is fontos szerepet kapott a vásárlók által, mert új termék esetén meg is tekintik a terméken ezt az információt. Megállapításra kerülhet, hogy a jótékonyság, környezetvédelem vagy éppen egészséges életmód nem kerülnek megfelelően kommunikálásra a fogyasztó felé, melyet a vállalatoknak a marketing eszközeivel érdemes meglépni, hiszen a trendek és igények ilyen irányba változnak. Fontos lett az értékteremtés és olyan vállalati kultúra kialakítása, mely megkülönböztet egyeseket más hasonló vállalatoktól és ebből kifolyólag versenyelőnyre tehetnek szert. Abstract: In this study, we intended to re-evaluate the findings of a previous thesis (Borbíró, 2017) based on the different aspect of corporate responsibility. The primary research was conducted by interviewers, it was carried out in paper format, using proportional and stratified sampling. The survey was filled out in 4 district capitals by 100 people in each. 243 females and 157 males filled out the survey in total. The findings were analysed with the PSPP statistical analysis program. The findings proved that LOHAS values are not included in the aspects of shopping and that young consumers focus on packaging and brand the most. Customers also find the product's origin and the producer important, and they will check information related to these aspects, when a new product is introduced. It can be established that the importance of charity, environmental protection, and a healthy lifestyle are not communicated adequately to consumers, for which marketing tools should be used, as trends shift towards these aspects. Value creation and establishing a unique corporate culture has become important in gaining a competitive advantage.
Mű típusa: | Cikk, tanulmány, mű |
---|---|
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: | Jelenkori társadalmi és gazdasági folyamatok |
Dátum: | 2017 |
Kötet: | 12 |
Szám: | 4 |
ISSN: | 1788-7593 |
Oldalak: | pp. 187-191 |
Befoglaló mű URL: | http://acta.bibl.u-szeged.hu/54752/ |
Kulcsszavak: | Fogyasztói magatartás, Marketing és tömegkommunikáció, Termékfejlesztés, Marketing |
Megjegyzések: | Bibliogr.: 191. p. ; Összefoglalás magyar és angol nyelven |
Feltöltés dátuma: | 2018. júl. 24. 15:34 |
Utolsó módosítás: | 2021. jan. 26. 12:46 |
URI: | http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/54892 |
Tétel nézet |