Mennyire anyagiasak a hazai tinédzserek? : az anyagias attitűd, az egyéni célértékek és a közösségi médiahasználat összefüggései

Debreceni János: Mennyire anyagiasak a hazai tinédzserek? : az anyagias attitűd, az egyéni célértékek és a közösségi médiahasználat összefüggései. In: Jelenkori társadalmi és gazdasági folyamatok, (12) 4. pp. 219-232. (2017)

[thumbnail of jelenkori_012_004_219-232.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
jelenkori_012_004_219-232.pdf

Letöltés (1MB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

Absztrakt: Jelent tanulmány az egyéni célértékek és az anyagias attitűd összefüggésit vizsgálja középiskolai tanulmányaikat folytató tinédzserek körében. A vizsgálat kiterjed a közösségi médiahasználat befolyására. Az adatgyűjtés 2017. júniusában történt négy különböző budapesti középiskolában papíralapú kérdőív alkalmazásával. A minta nem reprezentatív. A megkérdezettek értéklistát (List of Values, Kahle et al. 1986), anyagiasság-skálát (Youth Materialism Scale, Goldberg et al. 2003) és a közösségi médiahasználatra vonatkozóan egy használat és elégedettség skálát (Uses and Gratification Scale, Sheldon & Bryant, 2016) értékelhettek. A közösségi médiahasználat vizsgálata a vizuális közösségi portálok (Facebook, Instagram, Pinterest) használatának okait foglalja magában. Az adatbázis értékei kvantitatív módszerekkel: korreláció, feltáró faktoranalízis és regresszióelemzés alkalmazásával kerültek feldolgozásra. Abstract: Recent study aims to investigate the relationship between terminal values, materialism, and social media use among high school teenagers in Budapest. For data collection, a paper and pencil questionnaire was applied in June 2017. The sample is not representative. The questionnaire included three major scales: the List of Values (Kahle et al., 1986) Youth Materialism Scale (Goldberg et al., 2003) and the Uses and Gratification Scale (Sheldon-Bryant, 2016). The U&G scale was used to explore the reasons of engagement to visible social media sites (Facebook, Instagram and Pinterest). The dataset was analysed by quantitative methods: correlation, exploratory factor analysis and regression.

Mű típusa: Cikk, tanulmány, mű
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Jelenkori társadalmi és gazdasági folyamatok
Dátum: 2017
Kötet: 12
Szám: 4
ISSN: 1788-7593
Oldalak: pp. 219-232
Befoglaló mű URL: http://acta.bibl.u-szeged.hu/54752/
Kulcsszavak: Fogyasztói társadalom, Fogyasztói magatartás, Anyagiasság, Társadalomlélektan
Megjegyzések: Bibliogr.: p. 230-232. ; Összefoglalás magyar és angol nyelven
Feltöltés dátuma: 2018. júl. 24. 15:46
Utolsó módosítás: 2021. jan. 26. 12:46
URI: http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/54895
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet