A hálóelméleti kutatások eredményeinek párhuzamba állítása a szervezetek vezetésének lehetőségeivel egy logisztikai szolgáltató példáján keresztül = Drawing parallels between network research results and management opportunities of organisations through the example of a logistics company

Gál István; Karmazin György: A hálóelméleti kutatások eredményeinek párhuzamba állítása a szervezetek vezetésének lehetőségeivel egy logisztikai szolgáltató példáján keresztül = Drawing parallels between network research results and management opportunities of organisations through the example of a logistics company. In: Taylor : gazdálkodás- és szervezéstudományi folyóirat, (8) 1. pp. 93-100. (2016)

[thumbnail of taylor_2016_001_093-100.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
taylor_2016_001_093-100.pdf

Letöltés (1MB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

Logistics centres with huge product-stopping capacity and having the ability to create added value have emerged in recent decades. These centres have become network nodes between the co-operating organizations which accomplish the management of supply chains (networks) by connecting different modalities and networks with their infrastructure and informatics background. The effective operation of logistics centres appearing in business networks are usually managed by logistics supplier businesses (3PL/4PL). Defining the supply net as a complex network, logistics centres may be called hubs, the routes and relationships connecting the centres, or - by borrowing the term used in network theory - may be called edges. Applying the network research results of Barabási, the present paper aims to find correlations between the laws proven by the above authors and the tasks generated by the alternative solutions supporting the growth of centres operated by service providers found in logistics systems as well as the appropriate management styles. To successfully implement the support roles providing adequate solutions, a well-organised and managed organisation is needed which must be directed by a manager practising the best management style. The conclusions and results published by the co-authors of the paper can be applied not only to logistics service providers but to small and medium-size enterprises operating in global business networks in general.

Mű típusa: Cikk, tanulmány, mű
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Taylor : gazdálkodás- és szervezéstudományi folyóirat
Dátum: 2016
Kötet: 8
Szám: 1
ISSN: 2064-4361
Oldalak: pp. 93-100
Befoglaló mű URL: http://acta.bibl.u-szeged.hu/54756/
Kulcsszavak: Számítógép-hálózat - Internet, Szervezetelmélet, Hálóelmélet, Logisztika
Megjegyzések: Bibliogr.: p. 99-100. ; Összefoglalás angol nyelven
Feltöltés dátuma: 2018. jún. 21. 21:46
Utolsó módosítás: 2021. júl. 23. 09:17
URI: http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/54943
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet