Hallgatói motivációk vizsgálata egyetemi környezetben = Research on student motivation in higher educational setting

Szikora Péter: Hallgatói motivációk vizsgálata egyetemi környezetben = Research on student motivation in higher educational setting. In: Taylor : gazdálkodás- és szervezéstudományi folyóirat, (9) 3-4. pp. 84-89. (2017)

[thumbnail of taylor_2017_003_004_084-089.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
taylor_2017_003_004_084-089.pdf

Letöltés (778kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

Although higher education is not a compulsory schooling of minors, but a form of educating young adults, it is important for them to have an external compulsion to learn, in addition to their intrinsic motivation. The aim of present research is to investigate and analyse how the students' motivations have changed over the years, and how the alteration of external motivation have influenced the academic results. The analysis also addresses the awareness of students, and how this change has affected it. The research on the internal and external motivation of hundreds of students from previous years enables me to draw conclusions on the affectivity and efficiency of the present higher educational practice.

Mű típusa: Cikk, tanulmány, mű
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Taylor : gazdálkodás- és szervezéstudományi folyóirat
Dátum: 2017
Kötet: 9
Szám: 3-4
ISSN: 2064-4361
Oldalak: pp. 84-89
Befoglaló mű URL: http://acta.bibl.u-szeged.hu/54760/
Kulcsszavak: Felsőoktatás - Magyarország, Motiváció
Megjegyzések: Illusztrációval ; Bibliogr.: 89. p. ; Összefoglalás angol nyelven
Feltöltés dátuma: 2018. jún. 25. 08:22
Utolsó módosítás: 2021. júl. 23. 09:00
URI: http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/55001
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet