Storytelling a marketingben és turizmusban : Storytelling nyelvészeti aspektusban = Storytelling in the marketing and the tourism

Mátyás Judit: Storytelling a marketingben és turizmusban : Storytelling nyelvészeti aspektusban = Storytelling in the marketing and the tourism. In: Köztes-Európa : társadalomtudományi folyóirat, (9) 1-2. pp. 223-231. (2017)

[thumbnail of koztes_europa_2017_001_002_223-231.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
koztes_europa_2017_001_002_223-231.pdf

Letöltés (809kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

Nowadays Storytelling is a key-concept of the management and marketing-sciences. It belongs to the most modern tools of marketing communication. A lot of companies are applying Storytelling as an effective presentation of their products on the market. Stories are about us, they influence us, the customers on the market, in the shops. The involvement-level will be higher and as a result consumers will buy more often the products or services of a company. Storytelling will be presented by me primarily with help of German sources. The opportunities of Storytelling will be demonstrated by concrete corporate examples, and Storytelling will be investigated with regard to the characteristics of the “traditional” advertising language too.

Mű típusa: Cikk, tanulmány, mű
Rovatcím: Marketing
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Köztes-Európa : társadalomtudományi folyóirat
Dátum: 2017
Kötet: 9
Szám: 1-2
ISSN: 2064-437X
Oldalak: pp. 223-231
Befoglaló mű URL: http://acta.bibl.u-szeged.hu/54761/
Kulcsszavak: Marketing, Turizmus és idegenforgalom, Üzleti élet - kommunikáció, Marketing és tömegkommunikáció, Storytelling
Megjegyzések: Bibliogr.: 231. p. ; Összefoglalás angol nyelven
Feltöltés dátuma: 2018. jún. 21. 11:28
Utolsó módosítás: 2021. máj. 07. 14:16
URI: http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/55039
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet