A magyar mint idegen nyelv tanulók kis- és nagybetű használatának vizsgálata a magyar helyesírási szabályok tükrében

Skadra Margit: A magyar mint idegen nyelv tanulók kis- és nagybetű használatának vizsgálata a magyar helyesírási szabályok tükrében. In: EduLingua, (3) 2. pp. 13-24. (2017)

[thumbnail of edulingua_2017_002_013-024.pdf]
Preview
Cikk, tanulmány, mű
edulingua_2017_002_013-024.pdf

Download (464kB) | Preview

Abstract

A tanulmány a magyar mint idegen nyelv elsajátítás folyamatát a helyesírás aspektusából közelíti meg. A kutatáshoz szükséges adatokat a Szegedi Tudományegyetem Általános Orvostudományi Karán az angol és német előkészítő program hallgatói szolgáltatták. Fogalmazásaikban azt vizsgálom, hogy a magyar nyelvet tanulók betartják-e a magyar helyesírás kis- és nagybetűk használatára vonatkozó szabályait. Az adatok vizsgálata alapján megállapítható, hogy azoknak a hallgatóknak, akiknek az anyanyelve nem a latin betűket használja, sokkal több gondot okoz ezen helyesírási szabályok követése. A tanulmány eredményei segítséget kívánnak nyújtani abban, hogy a jövőben a magyar mint idegen nyelv helyesírásának elsajátítása hatékonyabban valósuljon meg a tanórákon.

Item Type: Article
Heading title: Tanulmányok
Journal or Publication Title: EduLingua
Date: 2017
Volume: 3
Number: 2
ISSN: 2415-945X
Page Range: pp. 13-24
Language: Hungarian
Publisher: LoGoS Kutatócsoport Szegedi Tudományegyetem, Angoltanár-képző és Alkalmazott Nyelvészeti Tanszék
Place of Publication: Szeged
Related URLs: http://acta.bibl.u-szeged.hu/54770/
DOI: 10.14232/edulingua.2017.2.2
Uncontrolled Keywords: Magyar nyelv tanítása - külföldieknek, Helyesírás - magyar nyelv - tanítása
Additional Information: Bibliogr.: 24. p. ; összefoglalás magyar nyelven
Subjects: 05. Social sciences
05. Social sciences > 05.03. Educational sciences
06. Humanities
06. Humanities > 06.02. Languages and Literature
Date Deposited: 2018. May. 18. 14:20
Last Modified: 2025. Jun. 20. 11:26
URI: http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/55099

Actions (login required)

View Item View Item