Dry flower consumer behaviour in Hungary

Baglyas Ferenc; Dobos Nikolett; Kőszegi Irén: Dry flower consumer behaviour in Hungary. In: Review on agriculture and rural development, (2) 1. pp. 126-130. (2013)

[thumbnail of agricul_review_2013_001_suppl_126-130.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
agricul_review_2013_001_suppl_126-130.pdf

Letöltés (118kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

A quantitative survey was conducted to find up-to-date information about today’s dry flower purchasing behaviour in Hungary. 130 questionnaires were filled in Kecskemet and in Hortus Hungaricus flower exhibition in Budapest. The data was analyzed by SPSS 11.5 statistical package program. Frequencies and cross tabs were calculated. Multivariate statistics (factor, correspondence analysis) were applied to find latent variables. ANOVA model revealed significant statistic differences. The questionnaires were filled mostly by women. The age and income were evenly distributed in the sample. Another goal of our research was to deep interview wholesaler and retailers. In the conclusions practical management suggestions are provided to both wholesalers and retailers, small and big shops alike. Up to date catalogues, direct marketing, wide choice are the key issues that retailers should consider.

Mű típusa: Cikk, tanulmány, mű
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Review on agriculture and rural development
Dátum: 2013
Kötet: 2
Szám: 1
ISSN: 2063-4803
Oldalak: pp. 126-130
Befoglaló mű URL: http://acta.bibl.u-szeged.hu/55131/
Kulcsszavak: Virágkötészet, Növénytermesztés, Dísznövények, Közvéleménykutatás, Kérdőíves módszer, Marketing
Megjegyzések: Illusztrációval ; Bibliogr.: 130. p. ; Összefoglalás angol nyelven
Feltöltés dátuma: 2018. jún. 15. 13:30
Utolsó módosítás: 2021. már. 22. 14:50
URI: http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/55239
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet