Pukli Péter: A közszolgáltatások kutatásának információs háttere. In: A közszolgáltatások marketingje és menedzsmentje, (1). pp. 24-32. (2002)
Preview |
Cikk, tanulmány, mű
gtk_2002_024-032.pdf Download (615kB) | Preview |
Abstract
Az "egy közgazdasági fogalom-több statisztikai adat" probléma megoldása állandó kihívás a statisztikai tudomány számára, és különböző módszerek és mutatószámok kidolgozására ösztönözte és ösztönzi a statisztikusokat. A közszolgáltatások információs hátterét, a rendelkezésre álló információk mennyisége és minősége alapján általában szegényesnek szokták minősíteni. Az információs hátteret tekintve az általános jellegű problémák mellett két további nehézséggel kell számolni. Az egyik speciális probléma abból származik, hogy a közszolgáltatások körére, definíciójára több értelmezéssel találkozhatunk. A másik a közszolgáltatások teljesítményének mérési nehézségei, következően abból, hogy az esetek többségében nem a piacon értékesülnek. A teljesítményre (kibocsátás, hozzáadott érték) vonatkozó adatok minősége, a közszolgáltatások esetében, gyengébb, mint más ágazatokban, a nemzetközi összehasonlításokat azonban elősegíti az a tény, hogy az országok többségében hasonló becslési eljárásokat alkalmaznak.
Item Type: | Book Section |
---|---|
Journal or Publication Title: | A közszolgáltatások marketingje és menedzsmentje |
Date: | 2002 |
Volume: | 1 |
ISSN: | 1588-8533 |
Page Range: | pp. 24-32 |
Series Name: | SZTE Gazdaságtudományi Kar közleményei |
Language: | Hungarian |
Related URLs: | http://acta.bibl.u-szeged.hu/37408/ |
Uncontrolled Keywords: | Közszolgáltatás - Magyarország - piackutatás, Egyesület - nonprofit - vezetés |
Additional Information: | Bibliogr.: 32. p. ; összefoglalás magyar nyelven |
Subjects: | 05. Social sciences 05. Social sciences > 05.02. Economics and business |
Date Deposited: | 2016. Oct. 15. 11:13 |
Last Modified: | 2022. Feb. 09. 10:22 |
URI: | http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/5592 |
Actions (login required)
View Item |