A lojalitás mérési problémái a közüzemi szolgáltatóknál

Hetesi Erzsébet: A lojalitás mérési problémái a közüzemi szolgáltatóknál. In: A közszolgáltatások marketingje és menedzsmentje, (1). pp. 205-218. (2002)

[thumbnail of gtk_2002_205-218.pdf]
Preview
Cikk, tanulmány, mű
gtk_2002_205-218.pdf

Download (997kB) | Preview

Abstract

A lojalitás fogalmi meghatározásának bizonytalanságai, az egymásnak ellentmondó empirikus vizsgálati eredmények arra figyelmeztetik a marketingkutatókat, hogy e kérdéskör tisztázása valószínűleg még hosszú évekig munkát ad a szakma érdeklődő művelőinek. Az energiaszolgáltatók fogyasztói lojalitásának magyarországi vizsgálata során végzett faktorelemzések eredményei arra engednek következtetni, hogy a nemzetközileg bevált technikák a közép-kelet-európai régióban kellő körültekintést igényelnek, és a módszerek adaptálása során szükséges az adott ország, az adott ágazat és az adott kutatási probléma függvényében bizonyos módosításokkal élni. Az eredmények ugyanakkor azt is jelzik, hogy e térségben a változások üteme felgyorsult, a verseny éleződésével és a fogyasztói öntudat növekedésével párhuzamosan olyan új jelenségeknek lehetünk tanúi, amelyek következtében számos kérdésben hasonló a magyarországi fogyasztók véleménye a versenypiaci körülmények között élő fogyasztókéhoz.

Item Type: Book Section
Journal or Publication Title: A közszolgáltatások marketingje és menedzsmentje
Date: 2002
Volume: 1
ISSN: 1588-8533
Page Range: pp. 205-218
Series Name: SZTE Gazdaságtudományi Kar közleményei
Language: Hungarian
Related URLs: http://acta.bibl.u-szeged.hu/37408/
Uncontrolled Keywords: Közszolgáltatás - Magyarország - piackutatás, Egyesület - nonprofit - vezetés
Additional Information: Bibliogr.: 218. p. ; összefoglalás magyar nyelven
Subjects: 05. Social sciences
05. Social sciences > 05.02. Economics and business
Date Deposited: 2016. Oct. 15. 11:13
Last Modified: 2022. Feb. 09. 09:33
URI: http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/5605

Actions (login required)

View Item View Item