Dinya László: Közszolgáltatás és menedzsment. In: A közszolgáltatások marketingje és menedzsmentje, (1). pp. 235-242. (2002)
Preview |
Cikk, tanulmány, mű
gtk_2002_235-242.pdf Download (898kB) | Preview |
Abstract
A közszféra esetében akárcsak más fejlettebb országokban, hazánkban is át kell gondolni az alapvető kérdéseket: a szféra rendeltetését, szerepét a társadalmi igények kielégítésében, a működésével kapcsolatos alapvető fogalmainkat, elveket. A közszféra paradigmaváltásával kapcsolatos egyik igen izgalmas terület, a közszolgáltató szervezetek irányításának, működtetésének — az üzleti szférából származó analógia alapján: menedzselésének — kérdésköre. Az üzleti szférában kialakult (és jól bevált) menedzsment módszerek, elvek és gyakorlati fogások nem vehetők át egy-az-egyben, sőt megkockáztatható a megállapítás, hogy az esetleges átvétel során olyan jelentős mértékű adaptációs feladat állhat előttünk, ami már egyenértékű új megoldások kidolgozásával A közszolgáltató szervezetek menedzsment sajátosságainak feltárására egy hosszabb távú, átfogó primer kutatást indítottunk 1998-ban, amelynek kapcsán vizsgáltuk a közszféra átalakulásából fakadó kihívásokat, és a cikk a legfontosabb eredményeket ismerteti.
Item Type: | Book Section |
---|---|
Journal or Publication Title: | A közszolgáltatások marketingje és menedzsmentje |
Date: | 2002 |
Volume: | 1 |
ISSN: | 1588-8533 |
Page Range: | pp. 235-242 |
Series Name: | SZTE Gazdaságtudományi Kar közleményei |
Language: | Hungarian |
Related URLs: | http://acta.bibl.u-szeged.hu/37408/ |
Uncontrolled Keywords: | Közszolgáltatás - Magyarország - piackutatás, Egyesület - nonprofit - vezetés |
Additional Information: | Bibliogr.: 242. p. ; összefoglalás magyar nyelven |
Subjects: | 05. Social sciences 05. Social sciences > 05.02. Economics and business |
Date Deposited: | 2016. Oct. 15. 11:13 |
Last Modified: | 2022. Feb. 09. 09:28 |
URI: | http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/5607 |
Actions (login required)
View Item |