Kiválasztottság és információ

Kuba Péter: Kiválasztottság és információ. In: A szociális identitás, az információ és a piac, (3). pp. 79-94. (2004)

[thumbnail of gtk_2004_079-094.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
gtk_2004_079-094.pdf

Letöltés (1MB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

A tanulmány két különböző oldalról közelíti meg az információ jelenségét a gazdaságban. Először azt vizsgálja meg, hogy a matematika mit tud mondani a közgazdaságtannak az információ mérhetőségéről, természetéről és szerepéről döntési szituációkban. Másodszor pedig azzal foglalkozik, hogy a pszichológia szempontjából hogyan jelenik meg az információ a gazdasági folyamatokban. Mind a két megközelítésből egy-egy szűk témára koncentrál: a matematika tekintetében az aszimmetrikus információs játékelméletre, a pszichológia szempontjából az identitásra mint információs folyamatra, azon belül is a szociális identitásra, és ennek speciális dimenziójára a kiválasztottságra. Végül kapcsolódási pontot mutat fel a két speciális terület között az improduktív szignálok és kiválasztottság fogalmának segítségével, majd továbbgondolásra érdemes kérdéseket vet fel ezt a kapcsolódási pontot illetően.

Mű típusa: Könyv része
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: A szociális identitás, az információ és a piac
Dátum: 2004
Kötet: 3
ISSN: 1588-8533
Oldalak: pp. 79-94
Sorozat neve: SZTE Gazdaságtudományi Kar közleményei
Nyelv: magyar
Befoglaló mű URL: http://acta.bibl.u-szeged.hu/37410/
Kulcsszavak: Információgazdaság
Megjegyzések: Bibliogr.: 94. p. ; összefoglalás magyar nyelven
Szakterület: 05. Társadalomtudományok
05. Társadalomtudományok > 05.02. Közgazdasági és gazdálkodástudományok
Feltöltés dátuma: 2016. okt. 15. 11:12
Utolsó módosítás: 2022. feb. 09. 13:45
URI: http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/5625
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet