Kuba Péter: Kiválasztottság és információ. In: A szociális identitás, az információ és a piac, (3). pp. 79-94. (2004)
Preview |
Cikk, tanulmány, mű
gtk_2004_079-094.pdf Download (1MB) | Preview |
Abstract
A tanulmány két különböző oldalról közelíti meg az információ jelenségét a gazdaságban. Először azt vizsgálja meg, hogy a matematika mit tud mondani a közgazdaságtannak az információ mérhetőségéről, természetéről és szerepéről döntési szituációkban. Másodszor pedig azzal foglalkozik, hogy a pszichológia szempontjából hogyan jelenik meg az információ a gazdasági folyamatokban. Mind a két megközelítésből egy-egy szűk témára koncentrál: a matematika tekintetében az aszimmetrikus információs játékelméletre, a pszichológia szempontjából az identitásra mint információs folyamatra, azon belül is a szociális identitásra, és ennek speciális dimenziójára a kiválasztottságra. Végül kapcsolódási pontot mutat fel a két speciális terület között az improduktív szignálok és kiválasztottság fogalmának segítségével, majd továbbgondolásra érdemes kérdéseket vet fel ezt a kapcsolódási pontot illetően.
Item Type: | Book Section |
---|---|
Journal or Publication Title: | A szociális identitás, az információ és a piac |
Date: | 2004 |
Volume: | 3 |
ISSN: | 1588-8533 |
Page Range: | pp. 79-94 |
Series Name: | SZTE Gazdaságtudományi Kar közleményei |
Language: | Hungarian |
Related URLs: | http://acta.bibl.u-szeged.hu/37410/ |
Uncontrolled Keywords: | Információgazdaság |
Additional Information: | Bibliogr.: 94. p. ; összefoglalás magyar nyelven |
Subjects: | 05. Social sciences 05. Social sciences > 05.02. Economics and business |
Date Deposited: | 2016. Oct. 15. 11:12 |
Last Modified: | 2022. Feb. 09. 13:45 |
URI: | http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/5625 |
Actions (login required)
View Item |