A regionális identitás szerepe a regionális gazdaságfejlesztésben

Lukovics Miklós: A regionális identitás szerepe a regionális gazdaságfejlesztésben. In: A szociális identitás, az információ és a piac, (3). pp. 214-228. (2004)

[thumbnail of gtk_2004_214-228.pdf]
Preview
Cikk, tanulmány, mű
gtk_2004_214-228.pdf

Download (1MB) | Preview

Abstract

Napjainkban a globalizációval párhuzamosan felértékelődik a lokalitások szerepe. A sikeres vállalatok tartós versenyelőnyeinek forrásai térbeli koncentrációt mutatnak, ami a regionális tudományok művelőitől a lokális bázis minél szélesebb körű megismerését várja el. Az Európai Unió országok viszonylatában kiemelten kezeli a gazdasági és társadalmi kohézió kérdéskörét. A kohéziós célok eléréséhez kidolgozott programok csak abban az esetben lehetnek sikeresek, ha erős a térségi összefogás. Ebből adódóan mindenképpen célszerűnek tűnik megvizsgálni, hogy lehet-e egy régiónak identitása, s egyáltalán az identitás megnyilvánulhat-e valamilyen kollektív formában. Jelen tanulmány a regionális identitás fogalmi hátterének tisztázására tett kísérlet után megpróbálja számba venni azt, hogy a regionális identitás megléte, ereje milyen üzenetet hordoz a regionális gazdaságfejlesztés számára.

Item Type: Book Section
Journal or Publication Title: A szociális identitás, az információ és a piac
Date: 2004
Volume: 3
ISSN: 1588-8533
Page Range: pp. 214-228
Series Name: SZTE Gazdaságtudományi Kar közleményei
Language: Hungarian
Related URLs: http://acta.bibl.u-szeged.hu/37410/
Uncontrolled Keywords: Regionális gazdálkodás - Magyarország, Gazdaságpolitika - regionális
Additional Information: Bibliogr.: p. 227-228. ; összefoglalás magyar nyelven
Subjects: 05. Social sciences
05. Social sciences > 05.02. Economics and business
Date Deposited: 2016. Oct. 15. 11:12
Last Modified: 2022. Feb. 09. 13:57
URI: http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/5633

Actions (login required)

View Item View Item