Hetesi Erzsébet: A fogyasztás szociológiája. In: A szociális identitás, az információ és a piac, (3). pp. 267-281. (2004)
Előnézet |
Cikk, tanulmány, mű
gtk_2004_267-281.pdf Letöltés (1MB) | Előnézet |
Absztrakt (kivonat)
A fogyasztás vizsgálata a nyolcvanas évek végétől került a társadalomkutatók érdeklődési körébe, ugyanis egyre inkább nyilvánvalóvá vált, hogy a fogyasztás nem egyszerűen az újratermelés funkcióját tölti be, hanem társadalomszervező erővé lett. Az egyének fogyasztási döntései nem csupán racionális döntések, hanem társadalmilag beágyazottak, és a fogyasztás nem csak a szükségletek kielégítését szolgálja, hanem erősíti a státuszt, demonstratív jellege van, és identitást konstruál. A tanulmány elsősorban arra keres választ, hogy milyen összefüggések mutathatók ki a társadalomban elfoglalt hely, az életmód, az életstílus és a fogyasztás között, azaz a társadalmi réteghez való tartozás határozza-e meg az életmódot, az életmód az életstílust, és az életstílus a fogyasztást, vagy a fogyasztással demonstráljuk társadalmi hovatartozásunkat? Az elméleti megközelítések és az empirikus kutatási eredmények további kérdése, hogy szükséges-e a fogyasztás újra-definiálása, és vajon a jövő társadalmának megismerésére mennyire van szükség a fogyasztás kutatására?
Mű típusa: | Könyv része |
---|---|
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: | A szociális identitás, az információ és a piac |
Dátum: | 2004 |
Kötet: | 3 |
ISSN: | 1588-8533 |
Oldalak: | pp. 267-281 |
Sorozat neve: | SZTE Gazdaságtudományi Kar közleményei |
Nyelv: | magyar |
Befoglaló mű URL: | http://acta.bibl.u-szeged.hu/37410/ |
Kulcsszavak: | Fogyasztói magatartás, Fogyasztás |
Megjegyzések: | Bibliogr.: p. 278-281. ; összefoglalás magyar nyelven |
Szakterület: | 05. Társadalomtudományok 05. Társadalomtudományok > 05.02. Közgazdasági és gazdálkodástudományok |
Feltöltés dátuma: | 2016. okt. 15. 11:12 |
Utolsó módosítás: | 2022. feb. 09. 13:26 |
URI: | http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/5637 |
Tétel nézet |