A fogyasztás szociológiája

Hetesi Erzsébet: A fogyasztás szociológiája. In: A szociális identitás, az információ és a piac, (3). pp. 267-281. (2004)

[thumbnail of gtk_2004_267-281.pdf]
Preview
Cikk, tanulmány, mű
gtk_2004_267-281.pdf

Download (1MB) | Preview

Abstract

A fogyasztás vizsgálata a nyolcvanas évek végétől került a társadalomkutatók érdeklődési körébe, ugyanis egyre inkább nyilvánvalóvá vált, hogy a fogyasztás nem egyszerűen az újratermelés funkcióját tölti be, hanem társadalomszervező erővé lett. Az egyének fogyasztási döntései nem csupán racionális döntések, hanem társadalmilag beágyazottak, és a fogyasztás nem csak a szükségletek kielégítését szolgálja, hanem erősíti a státuszt, demonstratív jellege van, és identitást konstruál. A tanulmány elsősorban arra keres választ, hogy milyen összefüggések mutathatók ki a társadalomban elfoglalt hely, az életmód, az életstílus és a fogyasztás között, azaz a társadalmi réteghez való tartozás határozza-e meg az életmódot, az életmód az életstílust, és az életstílus a fogyasztást, vagy a fogyasztással demonstráljuk társadalmi hovatartozásunkat? Az elméleti megközelítések és az empirikus kutatási eredmények további kérdése, hogy szükséges-e a fogyasztás újra-definiálása, és vajon a jövő társadalmának megismerésére mennyire van szükség a fogyasztás kutatására?

Item Type: Book Section
Journal or Publication Title: A szociális identitás, az információ és a piac
Date: 2004
Volume: 3
ISSN: 1588-8533
Page Range: pp. 267-281
Series Name: SZTE Gazdaságtudományi Kar közleményei
Language: Hungarian
Related URLs: http://acta.bibl.u-szeged.hu/37410/
Uncontrolled Keywords: Fogyasztói magatartás, Fogyasztás
Additional Information: Bibliogr.: p. 278-281. ; összefoglalás magyar nyelven
Subjects: 05. Social sciences
05. Social sciences > 05.02. Economics and business
Date Deposited: 2016. Oct. 15. 11:12
Last Modified: 2022. Feb. 09. 13:26
URI: http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/5637

Actions (login required)

View Item View Item