Hetesi Erzsébet: A fogyasztás szociológiája. In: A szociális identitás, az információ és a piac, (3). pp. 267-281. (2004)
Preview |
Cikk, tanulmány, mű
gtk_2004_267-281.pdf Download (1MB) | Preview |
Abstract
A fogyasztás vizsgálata a nyolcvanas évek végétől került a társadalomkutatók érdeklődési körébe, ugyanis egyre inkább nyilvánvalóvá vált, hogy a fogyasztás nem egyszerűen az újratermelés funkcióját tölti be, hanem társadalomszervező erővé lett. Az egyének fogyasztási döntései nem csupán racionális döntések, hanem társadalmilag beágyazottak, és a fogyasztás nem csak a szükségletek kielégítését szolgálja, hanem erősíti a státuszt, demonstratív jellege van, és identitást konstruál. A tanulmány elsősorban arra keres választ, hogy milyen összefüggések mutathatók ki a társadalomban elfoglalt hely, az életmód, az életstílus és a fogyasztás között, azaz a társadalmi réteghez való tartozás határozza-e meg az életmódot, az életmód az életstílust, és az életstílus a fogyasztást, vagy a fogyasztással demonstráljuk társadalmi hovatartozásunkat? Az elméleti megközelítések és az empirikus kutatási eredmények további kérdése, hogy szükséges-e a fogyasztás újra-definiálása, és vajon a jövő társadalmának megismerésére mennyire van szükség a fogyasztás kutatására?
Item Type: | Book Section |
---|---|
Journal or Publication Title: | A szociális identitás, az információ és a piac |
Date: | 2004 |
Volume: | 3 |
ISSN: | 1588-8533 |
Page Range: | pp. 267-281 |
Series Name: | SZTE Gazdaságtudományi Kar közleményei |
Language: | Hungarian |
Related URLs: | http://acta.bibl.u-szeged.hu/37410/ |
Uncontrolled Keywords: | Fogyasztói magatartás, Fogyasztás |
Additional Information: | Bibliogr.: p. 278-281. ; összefoglalás magyar nyelven |
Subjects: | 05. Social sciences 05. Social sciences > 05.02. Economics and business |
Date Deposited: | 2016. Oct. 15. 11:12 |
Last Modified: | 2022. Feb. 09. 13:26 |
URI: | http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/5637 |
Actions (login required)
![]() |
View Item |