Auditorikus diszlexiás gyermekek fejlesztése játékos módon pedagógusoknak alsó tagozatos gyermekek fejlesztéséhez

Peszeki Viktória; Velkey Nóra: Auditorikus diszlexiás gyermekek fejlesztése játékos módon pedagógusoknak alsó tagozatos gyermekek fejlesztéséhez. In: Módszertani közlemények, (58) 2. pp. 40-54. (2018)

[thumbnail of modszertani_058_002_040-054.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
modszertani_058_002_040-054.pdf

Letöltés (4MB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

We believe that it is useful when children are not taught in the traditional way by employing frontal instructions during teaching and developmental activities, but we try to implement more varied teaching methods. We have elaborated activities for children with auditory dyslexia in the light of the abovementioned factors. During the tasks embedded in a frame story we have managed to retrieve the treasures stolen by pirates as sailors. During the tasks we have been able to meet several animals and magical creatures who were sometimes supporting us and other times they were hindering our mission. Besides solving problems in a playful manner we have put the emphasis on the development of creativity, attention and cooperation. We have tried to create such activities that could help a teacher and a developmental teacher, as well.

Mű típusa: Cikk, tanulmány, mű
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Módszertani közlemények
Dátum: 2018
Kötet: 58
Szám: 2
ISSN: 2063-3734
Oldalak: pp. 40-54
Befoglaló mű URL: http://acta.bibl.u-szeged.hu/56892/
Kulcsszavak: Olvasászavarok - általános iskola - gyakorlatok, Képességfejlesztés - általános iskola - gyakorlatok
Megjegyzések: Bibliogr.: 46. p. ; összefoglalás angol nyelven
Feltöltés dátuma: 2019. jan. 30. 07:13
Utolsó módosítás: 2021. feb. 19. 09:35
URI: http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/56946
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet