Kereskedelmi márkás élelmiszerek vizsgálata Kelet-Magyarországon

Földi, Kata: Kereskedelmi márkás élelmiszerek vizsgálata Kelet-Magyarországon. In: A területi fejlődés dilemmái. pp. 289-305. (2014)

[img]
Preview
Cikk, tanulmány, mű
a_teruleti_fejlodes_dilemmai_289-305.pdf

Download (248kB) | Preview

Abstract

A magyar vásárlók etnocentrizmusát korábbi kutatások szerint felülírja az árorientáltság. A termelői márkás termékeknél alacsonyabb árszínvonalú kereskedelmi márkás élelmiszereket a vásárlók márkaválasztása során ár szempontjából előnyben részesíthetik az alacsonyabb árú import termékekkel szemben. A magyar származás szerepét vizsgáltam az élelmiszerek kereskedelmi márkaválasztására Kelet-Magyarországon. Leíró kutatási módszerek közül megfigyelést követően feltáró kutatási módszerek közül kvalitatív kutatás keretében fókuszcsoportos interjúk készültek. Javaslom a kereskedelmi márkás élelmiszereken annak a megjelölésnek (magyar termék, hazai termék, hazai feldolgozású termék) feltüntetését, amelynek megfelelnek a VM rendelet (74/2012. – VII. 25.) előírásai szerint, mivel a szekunder és primer kutatás eredménye szerint a magyarok előnyben részesítik a kereskedelmi márkás magyar származású élelmiszereket, az import terméknél és termelői márkáknál. A kereskedelmi márkás élelmiszerek megvásárlásával a vásárlók (kedvező ár-érték arány és magyar származás) előnyöket realizálják, és az FMCG piac kiskereskedelmi üzletláncai növekvő forgalomra és nyereségre számíthatnak.

Item Type: Book Section
Journal or Publication Title: A területi fejlődés dilemmái
Date: 2014
ISBN: 978-963-306-344-6
Page Range: pp. 289-305
Related URLs: http://acta.bibl.u-szeged.hu/57371/
Uncontrolled Keywords: Fogyasztói magatartás
Additional Information: Bibliogr.: p. 303-305. ; összefoglalás magyar nyelven
Date Deposited: 2019. May. 24. 08:58
Last Modified: 2020. Apr. 02. 10:07
URI: http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/57446

Actions (login required)

View Item View Item