Developing official statistics literacy : a proposed model and implications

Gal Iddo; Ograjenšek Irena: Developing official statistics literacy : a proposed model and implications.

[thumbnail of challenges_and_innovations_in_statistics_education_003-006.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
challenges_and_innovations_in_statistics_education_003-006.pdf

Letöltés (515kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

This paper points to a gap in the literature regarding the lack of a widely accepted conceptual framework about the knowledge bases that adults at large and non-specialists need in order to be critically aware of social and economic phenomena by understanding key aspects of official statistics. This negatively affects work by official statistics providers and statistics educators. We thus propose a model encompassing six key knowledge elements needed for official statistics literacy and highlight its implications. We emphasize the need to develop a digital textbook about official statistics literacy as well as a modular online course, and point to other directions official statistics providers and statistics educators could take.

Mű típusa: Konferencia vagy workshop anyag
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Challenges and Innovations in Statistics Education
Dátum: 2018
ISBN: 978-963-306-575-4
Oldalak: pp. 3-6
Nyelv: angol
Kiadás helye: Szeged
Konferencia neve: Challenges and Innovations in Statistics Education
Konferencia típusa: Konferencia
Helyszin: Szeged
Dátum: 2018
Befoglaló mű URL: http://acta.bibl.u-szeged.hu/57374/
Kulcsszavak: Statisztika, Felnőttképzés
Megjegyzések: Bibliogr.: 6. p. ; összefoglalás angol nyelven
Szakterület: 05. Társadalomtudományok
05. Társadalomtudományok > 05.03. Oktatástudomány
Feltöltés dátuma: 2019. máj. 30. 12:38
Utolsó módosítás: 2023. jún. 16. 12:04
URI: http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/57455
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet