Gamestat-i., avagy a fejekbe surranó tudás

Kolnhofer-Derecskei, Anita and Nagy, Viktor and Kovácsné Bukucs, Erzsébet: Gamestat-i., avagy a fejekbe surranó tudás. Challenges and Innovations in Statistics Education. pp. 62-69. (2018)

[img] Cikk, tanulmány, mű
challenges_and_innovations_in_statistics_education_062-069.pdf

Download (808kB)

Abstract

Az Óbudai Egyetem Keleti Károly Gazdasági Karán a névadó halálának 125. évfordulójára időzítve egy új módszert teszteltünk a 2017-es év tavaszi félévében. Az alapképzéseinkben (BSC) résztvevő hallgatók részéről a tárgy elsajátítása során fellépő nehézségeket oktatói oldalról kihívásként értékelve, a célcsoportra szabott új módszerek alkalmazására törekedtünk. A Statisztika I. tárgy anyagának (főleg leíró statisztika) elsajátításához a hagyományos eszköztár alkalmazása mellett meghatározott játékszabályok betartásával hallgatóink konkrét példákon keresztül tesztelhetik tudásukat. A workshopunk célja volt, hogy bemutassuk ezt az új technikát, mely során a „száraz” statisztika online formában, játékos keretek között (gamification) lopózik be a hallgatói fejekbe. Több forduló során gyűjtött pontjaikat a játékosok saját döntésüknek megfelelően számíttathatták be a tárgy hagyományos számonkéréseinek eredményeibe. Mivel a program a tavaszi szemeszterben került megvalósításra, az őszi workshop időpontjára már annak eredményességéről és a tapasztalatokról is részletesen beszámolhattunk. Reméljük, hogy ezzel egy új hagyomány alapjait teremtjük meg, modernizálva ezen kimondottan hasznos tárgy oktatását és a hallgatóinkban tudatosítva a tárgy valódi gyakorlati jelentőségét.

Item Type: Article
Journal or Publication Title: Challenges and Innovations in Statistics Education
Date: 2018
Page Range: pp. 62-69
ISBN: 978-963-306-575-4
Uncontrolled Keywords: Statisztika
Additional Information: Bibliogr.: 69. p. ; ill. ; összefoglalás angol nyelven
Date Deposited: 2019. May. 30. 15:14
Last Modified: 2019. May. 30. 15:14
URI: http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/57466

Actions (login required)

View Item View Item