Most akkor ez mit is jelent? : számok és értelem

Reicher, Regina Zsuzsánna: Most akkor ez mit is jelent? : számok és értelem. Challenges and Innovations in Statistics Education. pp. 70-73. (2018)

[img] Cikk, tanulmány, mű
challenges_and_innovations_in_statistics_education_070-073.pdf

Download (370kB)

Abstract

A gyakorlati statisztika oktatás mindig komoly kihívásokkal küzdött. Az elméleti tudás gyakorlatba való átültetése a hallgatók számára nehéz feladatnak bizonyul függetlenül attól, hogy statisztikusként vagy csak érdeklőd hallgatóként szembesülnek a problémával. Bár számos statisztikai elemző program segíti a kutatók, oktatók és hallgatók munkáját, mégis azt tapasztalhatjuk, hogy a szoftver nem helyettesíti az emberi elemzőkészséget. Nem tárja fel helyettünk az összefüggéseket, nem értelmezi az adatokat. A statisztikai elemzésekre alkalmas szoftverek ugyan segítséget adnak a számítások elvégezésében, de emellett két nagyon fontos kérdéssel kell megküzdenie annak, aki az eredményeket később használni szeretné. Előre meg kell határozni a „Mit szeretnék megtudni?” kérdéskört, hiszen ennek ismerete nélkül a számítások nem sokat érnek majd. Emellett pedig az elemzések lefuttatása után meg kell válaszolnia a „Mit is jelentenek ezek a számok?” kérdést.

Item Type: Article
Journal or Publication Title: Challenges and Innovations in Statistics Education
Date: 2018
Page Range: pp. 70-73
ISBN: 978-963-306-575-4
Uncontrolled Keywords: Statisztika tanítása
Additional Information: Bibliogr.: 73. p. ; összefoglalás magyar nyelven
Date Deposited: 2019. May. 30. 15:20
Last Modified: 2019. May. 30. 15:20
URI: http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/57467

Actions (login required)

View Item View Item