Revolutionising marketing research? : a critical view on the promising neuromarketing

Huszár Sándor; Pap Katalin: Revolutionising marketing research? : a critical view on the promising neuromarketing.

[thumbnail of economics_and_management_of_global_value_chains_157-166.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
economics_and_management_of_global_value_chains_157-166.pdf

Letöltés (191kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

The aim of this paper is to provide a brief overview about benefits and disadvantages of possible application of neuromarketing research methods, in which we show that what kind of barriers should neuromarketing overcome to be more acceptable in the marketing area. The paper is considered critically examining neuroscientific methods relating to consumer behavior. Along with some authors, we also argue for that neuromarketing cannot revolutionise researches focusing on consumer behavior, however it can help in the reinterpretation of existing theories. As a consequence, consumer behavior reserches can rise to a multidisciplinary level in the future, in which marketing-oriented research groups will be supplemented with representatives of life sciences.

Mű típusa: Konferencia vagy workshop anyag
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Economics and Management of Global Value Chains : Regional Clusters, Local Networks and Entrepreneurship
Dátum: 2016
ISBN: 978-963-306-501-3
Oldalak: pp. 157-166
Befoglaló mű URL: http://acta.bibl.u-szeged.hu/57379/
Kulcsszavak: Fogyasztói magatartás, Neuromarketing, Marketing
Megjegyzések: Bibliogr.: 166. p. ; összefoglalás angol nyelven
Feltöltés dátuma: 2019. máj. 29. 11:14
Utolsó módosítás: 2022. nov. 08. 10:30
URI: http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/57536
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet