Braxmair Zsófia: A felsőoktatási intézmények hatása : a hozzáadott érték mérésének egy konceptuális modellje. In: Érzelmek és indulatok a gazdaságban : a gazdasági szereplők viselkedésének sajátosságai a döntésekben és folyamatokban. pp. 17-28. (2012)
Előnézet |
Cikk, tanulmány, mű
erzelmek_es_indulatok_a_gazdasagban_017-028.pdf Letöltés (1MB) | Előnézet |
Absztrakt (kivonat)
A tanulmány arra a kérdésre keresi a választ, hogy a felsőoktatási intézmények tevékenysége miként járul hozzá a szolgáltatási folyamatban résztvevő hallgatók fejlődéséhez, mit jelent a minőség a felsőoktatásban, illetve milyen dimenziókkal mérhető a minőség. A felsőoktatási tevékenységre úgy tekintünk, mint egy hosszú szolgáltatási folyamatra, melynek eredményeként az igénybevevő, a hallgató számos szempontból értéknövekedéssel lép ki a szolgáltatási folyamatból. A tanulmányban egy olyan modell felvázolására teszünk kísérletet, amely tartalmazza a minőség tényezői közötti összefüggéseket, és azt, hogy mit is jelent a hozzáadott érték ebben a kontextusban. A tervezett komplex modell feltételezi, hogy a minőség értelmezésében különbség lehet az intézmény és a hallgató számára, illetve feltételezi, hogy a hozzáadott érték kettős befektetés eredménye: ahhoz hozzájárul az intézmény, de hozzájárul maga a hallgató is. Végül arra is kísérletet teszünk, hogy a modellben szerepeltessük azt, hogy kinek megtérülés a befektetés: csak a hallgatónak, vagy az intézménynek is, és vajon mérhető-e ez a megtérülés?
Mű típusa: | Könyv része |
---|---|
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: | Érzelmek és indulatok a gazdaságban : a gazdasági szereplők viselkedésének sajátosságai a döntésekben és folyamatokban |
Dátum: | 2012 |
ISBN: | 978-963-306-117-6 |
Oldalak: | pp. 17-28 |
Befoglaló mű URL: | http://acta.bibl.u-szeged.hu/57381/ |
Kulcsszavak: | Felsőoktatás |
Megjegyzések: | Bibliogr.: p. 27-28. ; összefoglalás magyar nyelven |
Feltöltés dátuma: | 2019. máj. 20. 11:45 |
Utolsó módosítás: | 2020. ápr. 02. 10:13 |
URI: | http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/57549 |
Tétel nézet |