The role of cooperation and creativity in business activity

Hurta Hilda; Derecskei Anita: The role of cooperation and creativity in business activity. In: Érzelmek és indulatok a gazdaságban : a gazdasági szereplők viselkedésének sajátosságai a döntésekben és folyamatokban. pp. 157-174. (2012)

[thumbnail of erzelmek_es_indulatok_a_gazdasagban_157-174.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
erzelmek_es_indulatok_a_gazdasagban_157-174.pdf

Letöltés (219kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

The study presents the practical problems, positive and negative effects of the intracompany competition, advantages and disadvantages of cooperation as well as the importance of creativity. There exists a statement according to which the lack of competition is ruining, but at the same time, even the competition itself may be fatal. The statement emphasizing that negligence of the cooperation between the partners that causes measurable damages in material resources is in harmony with this. It seems that cooperation should be more profitable, than competition. The answer is not so easy because the problem should be divided into macro (ie. market) and micro (ie. company) level. For instance the research proves that competition stimulates creativity, if you want be the marketleader or just a survivor, you have to be creative. Some of the hypothesis has been proofed through a new Hungarian research, which based on interviews with businessmen. Also the relationship between company size and aforementioned effects is measured in the essay. The results are exciting but not surprising, the data show that the Hungarians are not cooperative enough, and competition among a firm causes information backkeeping. Although some hypotheses are demonstrated with new data, the limitation of this reseach should also be a realised.

Mű típusa: Könyv része
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Érzelmek és indulatok a gazdaságban : a gazdasági szereplők viselkedésének sajátosságai a döntésekben és folyamatokban
Dátum: 2012
ISBN: 978-963-306-117-6
Oldalak: pp. 157-174
Befoglaló mű URL: http://acta.bibl.u-szeged.hu/57381/
Kulcsszavak: Verseny, Együttműködés, Kreativitás, Vezetés - vállalati
Megjegyzések: Bibliogr.: p. 173-174. ; összefoglalás angol nyelven
Feltöltés dátuma: 2019. máj. 20. 13:31
Utolsó módosítás: 2020. ápr. 02. 10:13
URI: http://acta.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/57558
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet